رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

در سی و یکمین اجلاس سراسری روسای خانه‌های صنعت، معدن و تجارت مطرح شد

باید بذر ناامیدی در کشور نابود شود

سی و یکمین اجلاس سراسری روسای خانه های صنعت، معدن و تجارت کشور در اتاق سمنان برگزار شد.

28 آبان 1397
کد خبر : 16360
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

سی و یکمین اجلاس سراسری روسای خانه‌های صنعت، معدن و تجارت کشور با حضور جمعی از مقامات بخش‌های دولتی و خصوصی و نیز صنعتگران و کارشناسان در محل سالن همایش‌های اتاق سمنان برگزار شد.

در این همایش مسائل اقتصادی و صنعتی کشور توسط مدیران خانه های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها بررسی و ضمن برنامه ریزی برای اقدامات آتی، بیانیه‌ای صادر شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان در این اجلاس گفت: در حال حاضر 2500 واحد صنعتی در استان فعالیت دارند. با پیگیری هایی که در خصوص مشکلات واحدهای تولیدی انجام داده ایم تا کنون هیچ فعال اقتصادی به دلیل مشکلات مالی وارد بازداشتگاه نشده و اجازه ندادیم کوچکترین مشکلی برای واحدها پیش بیاید.

علی اصغر جمعه ای اظهار کرد: خانه صنعت، معدن و تجارت و اتاق استان سمنان با 3قوه مجریه، قضائیه و مقننه بهترین تعامل را برقرار کرده‌اند و با یکدیگر در ارتباط مستقیم هستند.

بذر ناامیدی در کشور نابود شود

دبیرکل و عضو هیأت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران نیز در این اجلاس گفت: باید بذر ناامیدی در کشور نابود شود. استان سمنان از نظر زراعت، کشاورزی، دامداری و صنعت داری پتانسیل های بسیاری است. از پتانسیل نیروی های اجتماعی و نوابغ کشور باید استفاده کنیم زیرا سرمایه ملی کشور هستند.

سیدمحمدرضا مرتضوی افزود: رؤسای خانه‌های صمت سراسر کشور باید خانه‌های استان‌ها را مرکز جذب ایده کرده و از دارایی‌های انسانی صیانت کنند. نقاط ضعف خانه‌های صمت سراسر کشور باید شناسایی شود. اعضاء خانه‌های صنعت استان‌ها باید تلاش بیشتری برای ایجاد آرامش در صنعت و تولید داشته و از فرصت تحریم‌ها به بهترین نحوه ممکن استفاده کنند.

در ادامه این اجلاس، رفاهی، معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با بیان اینکه حمایت قضائی از تولید با رویکرد اقتصاد مقاومتی در سال 97 در 18 استان از جمله استان سمنان انجام می شود، گفت: قوه قضائیه حاضر به فعالیت در کنار تولیدکنندگان و صنعتگران است. تعامل ویژه ای بین خانه های صمت سراسر کشور با معاونت پیشگیری از وقوع جرم وجود دارد که کمک بسیاری به رفع  مشکلات بخش خصوصی می کند.

روسای خانه‌های صنعت استان‌ها کفیل فعالان اقتصادی باشند

سیدعبدالوهاب سهل آبادی در این اجلاس با بیان اینکه در شرایط سخت اقتصادی هستیم، گفت: ما فعالان اقتصادی، صنعتگران و تولیدکنندگان باید در این جنگ اقتصادی مانند دوران دفاع مقدس برای رسیدن به اهداف و پیشرفت اقتصادی کشور بجنگیم.

وی با اشاره به اینکه خانه های صنعت سراسر کشور تخصصی‌ترین تشکل صنعتی و معدنی هستند، گفت: ما از قوه قضاییه توقع داریم با توجه به اینکه تولید‌کنندگان با مشکلات بسیاری مواجه هستند، اجازه دهد روسای خانه‌های صنعت استان‌ها کفیل فعالان اقتصادی در رفع مشکلاتشان باشند.

در ادامه استاندار سمنان در این اجلاس گفت: کشور ما از مسئله نقض قانون رنج می برد. کشوری که در جنگ اقتصادی است با روش های گذشته نمی تواند اقتصاد را اداره کند و باید در این شرایط با همفکری قوانین جدیدی تصویب شود.

چاوشی با اعتقاد به اینکه هر نماینده مجلس بهتر است تنها یک دوره در مجلس شورای اسلامی فعال باشد، افزود: دولت به جای اینکه به افرادی که اشتغال زایی می کنند، کمک کند، مقاومت کرده و مشکلاتی را هم برای کارآفرینی آن ها ایجاد می کند.

وی با اشاره به اینکه دولت باید کار را به بخش خصوصی واگذار کند، گفت: ما باید از این افزایش قیمت و دلارهم استفاده کنیم و حتی در آن شرایط هم می توانیم با کمک هم درصنعت و تولید کشور تأثیر بسزایی داشته باشیم.

صنایع معدنی سمنان مظلوم واقع شده است

نماینده دامغان در مجلس شورای اسلامی نیز در این اجلاس گفت: ما کشوری با 81 میلیون جمعیت هستیم و امکانات ملی بسیاری داریم ولی با وجود این امکانات می توانستیم اوضاع بهتری داشته باشیم.

حسن بیگی افزود: معتقدم دولت، قوه قضائیه و مجلس، هیچ کدام به اندازه توانایی هایی که دارند برای صنعت و تولید کشور فعالیت نمی کنند و از پتانسیل های موجود در این نهادها استفاده نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: صنایع معدنی استان سمنان مظلوم واقع شده است. 3 منطقه ویژه اقتصادی در استان وجود دارد که سالیانه 27 میلیون نفر جمعیت از استان سمنان بازدید می کنند.

تحریم و سوء مدیریت، اقتصاد و صنعت کشور را به خطرانداخته است

در ادامه عضو هیأت نمایندگان اتاق سمنان نیز گفت: با توجه به مشکلات موجود، فشار روی نیروی انسانی بسیار زیاد است. بانک جهانی آماری ارائه داده که نشان می دهد اقتصاد ایران سالانه 1.4 درصد کاهش دارد.

معماری با اشاره به سهم بدهی دولت به نظام بانکی اظهار کرد: تاثیرات تحریم و سوء مدیریت، اقتصاد و صنعت کشور را به خطرانداخته است و افزایش عدم اعتماد صنعتگران و تولیدکنندگان، مشکلات بسیاری را ایجاد کرده است و اگر برنامه ریزی مناسبی نداشته باشیم دچار بحران های شدیدی خواهیم شد.

اسودی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان نیز گفت: نقش خانه های صمت در صنعت و اقتصاد کشور بی تأثیر نیست. برای بالاتر رفتن آمار GDP بخش خصوصی باید وارد عمل شود. حدود 26 شهرک صنعتی در استان فعال هستند. از خانه های صمت و اتاق ها می خواهیم ارتباط با دانشگاه ها را بیشتر کرده تا بتواینم از علم و نوآوری روز دنیا در واحدهای صنعتی استفاده مؤثرتری داشته باشیم.

موضوعات :
در همین رابطه