رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

رئیس اتاق ایلام خبر داد

زیرساخت‌های بازارچه چنگوله برای صادرات به عراق فراهم است

شعبان فروتن، رئیس اتاق ایلام می‌گوید بخش خصوصی استان ایلام با توجه به ایجاد زیرساخت‌های لازم از هرگونه آمادگی برای صادرات از طریق بازارچه مرزی چنگوله به عراق برخوردار است.

18 آذر 1397
کد خبر : 16543
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام گفت: زیرساخت‌های اصلی بازارچه مرزی چنگوله (شهابی) برای صادرات به کشور عراق فراهم شده است.

شعبان فروتن در جریان نشست معاون استاندار ایلام با سرمایه‌گذار عراقی افزود: بخش خصوصی این استان با توجه به ایجاد زیرساخت‌های لازم از هرگونه آمادگی برای صادرات از طریق بازارچه مرزی چنگوله به عراق برخوردار است.

فروتن ادامه داد: مهم‌ترین تلاش این است که هرچه زودتر این بازارچه به‌عنوان مکمل مرز مهران وارد مدار صادرات شود تا شاهد توسعه تبادل‌های تجاری با کشور همسایه باشیم.

وی اظهار کرد: تاکنون نشست‌های مختلفی با طرف عراقی به‌منظور سرعت بخشی در ایجاد این بازارچه در شهرستان مرزی مهران انجام شده و می‌طلبد بخش خصوصی عراق برای ایجاد این معبر سرمایه‌گذاری کند.

سالیانه بیش از 1.5 میلیارد دلار کالا از مرز مهران به عراق صادر می‌شود

معاون امور اقتصادی استاندار ایلام نیز در این نشست گفت: کلیه زیرساخت‌های لازم شامل آب، برق، فیبر نوری و دیگر مایحتاج موردنیاز در بازارچه چنگوله در مجاورت عراق مهیا شده است.

ایوب درویشی افزود: استان ایلام آمادگی لازم برای کمک به ایجاد بازارچه مرزی چنگوله (شهابی) را دارد تا زمینه لازم برای افزایش صادرات به کشور همسایه فراهم شود.

درویشی مرز مهران را جزو فعال‌ترین مرزهای رسمی کشور دانست و گفت: سالیانه بیش از 1.5 میلیارد دلار کالا از طریق مرز مهران به عراق صادر می‌شود که در صورت ایجاد بازارچه مرزی چنگوله صادرات کالا افزایش چشمگیری خواهد یافت.

حیدر چلوی، سرمایه‌گذار عراقی نیز در این نشست گفت: تلاش می‌شود از طریق مسئولان استان واسط و دیگر مسئولان دولت مرکزی عراق زمینه لازم برای شتاب در ایجاد بازارچه چنگوله فراهم شود.

به گفته او بخش خصوصی عراق به دنبال سرعت بخشی در ایجاد این بازارچه است که در صورت همراهی دولت عراق تلاش می‌شود این مهم هر چه زودتر تحقق یابد.

موضوعات :
در همین رابطه