رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

در هفت ماهه امسال

صادرات پوشاک 28 درصد رشد کرد

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت می‌گوید: صادرات پوشاک در هفت‌ماهه امسال به 715 میلیون دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 28 درصد رشد دارد.

12 آذر 1397
کد خبر : 16570
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور نساجی و پوشاک، در حاشیه دومین روز از ششمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت پوشاک، دلایل افزایش صادرات پوشاک را افزایش نرخ ارز و افزایش میزان تولید ذکر کرد و گفت: صادرات پوشاک از آغاز امسال تا پایان مهرماه به 715 میلیون دلار رسید که در مقایسه با مدت‌زمان مشابه پارسال، 28 درصد رشد داشته است.

گلنار نصراللهی با تأکید بر اینکه تأمین مواد اولیه صنعت نساجی در همه رشته‌ها در اولویت وزارت صنعت معدن و تجارت قرار دارد، گفت: شرایط کنونی اقتصاد کشور به سود تولید و تولیدکنندگان است، به شرطی که مواد اولیه مورد نیاز آنها به‌طور کامل تأمین شود.

مشاور وزیر صنعت در امور نساجی و پوشاک، اضافه کرد: واردات مواد اولیه اصلی مانند الیاف‌ها نسبت به پارسال رشد داشته و این نشان‌دهنده گسترش فعالیت واحدهای تولیدی است.

نصراللهی در ارتباط با سند راهبردی پوشاک که در زمان «محمدرضا نعمت‌زاده» وزیر پیشین صنعت تدوین شده بود نیز گفت: این سند اکنون به معاونت طرح و برنامه وزارتخانه سپرده شده و امید است با کمک انجمن‌ها و تشکل‌ها بتوانیم بندهای مختلف آن را اجرایی کرد.

وی با بیان اینکه این سند به‌هیچ‌عنوان روی زمین نمانده است، گفت: برخی از بندهای آن همچون مبارزه با قاچاق، برندها و برندسازی به‌تدریج در حال اجرایی شدن است.

نصراللهی ادامه داد: کارهای زیربنایی مربوط به شهرک صنعتی پوشاک با نظارت سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در حال پیگیری است و جزو اولویت‌های برنامه وزیر صنعت قرار دارد.

در همین رابطه