رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق اصفهان در دیدار با جمعی از مسئولان استان سیستان و بلوچستان

صادرات به افغانستان و پاکستان جدی گرفته شود

سیدعبدالوهاب سهل‌آبادی، رئیس اتاق اصفهان می‌گوید ایران در طول چهار دهه گذشته بیشترین آسیب را از افغانستان به واسطه جنگ‌های داخلی و هجوم مهاجران متحمل شده ولی در شرایط کنونی که باید صادرات گسترده کالا و خدمات به این کشور داشته باشد، بهره چندانی ندارد.

17 آذر 1397
کد خبر : 16638
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان در دیدار جمعی از مسوولان شهرستان زابل استان سیستان و بلوچستان گفت: ایران در طول چهار دهه گذشته بیشترین آسیب را از افغانستان به واسطه جنگ های داخلی این کشور و هجوم مهاجران متحمل شده است ولی در شرایط کنونی که باید صادرات گسترده کالا و خدمات به این کشور داشته باشد، بهره چندانی ندارد.

سیدعبدالوهاب سهل آبادی افزود: مهاجرین افغانی ساکن در ایران فقط ارز از کشور خارج می کنند و حاضر نیستند کالای ایرانی به کشور خود ببرند.

رئیس خانه صنعت،معدن و تجارت ایران تاکید کرد: برای زدودن محرومیت از استان سیستان و بلوچستان و اشتغال زایی بایستی صادرات به افغانستان و پاکستان در دستور کار مسوولان و فعالان اقتصادی قرار گیرد.

سهل آبادی گفت: شناسایی ظرفیت های تجاری و سرمایه گذاری این استان و معرفی به سرمایه گذاران داخلی و خارجی بسیار مهم و اثرگذار است. اتاق اصفهان آماده همکاری با این استان در راستای توسعه روابط تجاری با افغانستان است.

 وی با اشاره به اشتراک استان های سیستان و بلوچستان و اصفهان در خشکی رودخانه ها گفت: به دلیل بی تدبیری و بی توجهی مسوولین، رودخانه هامون و زاینده رود در خشکی به سرمی برند.

غلامرضا گنجه، فرماندار زابل در این دیدار گفت: استان سیستان و بلوچستان با افغانستان 700 کیلومتر مرز مشترک دارد و می تواند بارانداز کالاهی صادراتی به این کشور باشد.

وی خواستار دایر شدن نمایندگی واحدهای تولیدی صنعتی استان اصفهان در زابل با هدف تسهیل روابط تجاری با افغانستان شد و گفت: وجود منابع معدنی، بازارچه مرزی و کریدور مرز از مزایای حضور شرکت های استان اصفهان در زابل است.

موضوعات :
در همین رابطه