رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق آبادان در نشستی با حضور سفیر اندونزی

توسعه مناسبات اقتصادی منطقه آزاد اروند با اندونزی کلید خورد

مسعود خیاط زاده، رئیس اتاق آبادان می گوید، کشور اندونزی اهمیت ویژه‌ای در نظام اقتصادی آسیا دارد از این رو اتاق آبادان به‌عنوان معین توسعه روابط تجاری و اقتصادی بخش خصوصی با دعوت از سفیر اندونزی گام نخست را برداشت.

21 آذر 1397
کد خبر : 16706
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

اکتاوینو علیمودین سفیر اندونزی در ایران به همراه هیات اقتصادی و تجاری سفارتخانه اندونزی با حضور در اتاق آبادان ضمن امضاء تفاهم‌نامه گسترش روابط تجاری و اقتصادی بین اندونزی و منطقه آزاد اروند نشستی برگزار کردند.

این نشست با حضور زین‌العابدین موسوی معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان، سید علی موسوی معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند و نمایندگانی از اداره کل بنادر و کشتیرانی استان خوزستان، اتحادیه پرورش دهندگان آبزیان، شرکت های بزرگ پتروشیمی بندر امام خمینی(ره) و سازمان نطام مهندسی و ساختمان آبادان برگزار شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان در این نشست ضمن خوش‌آمدگویی به هیات اندونزی گفت: کشور بزرگ و مسلمان اندونزی اهمیت ویژه ای در نظام اقتصادی آسیا دارد از این روی اتاق آبادان بعنوان معین توسعه روابط تجاری و اقتصادی بخش خصوصی با این کشور 270 میلیون نفری با دعوت از سفیر اندونزی و هیات همراه وی گام نخست را برداشت.

مسعود خیاط زاده توانایی های صنعتی، گردشگری، تجاری و نیز مواهب طبیعی منطقه را برشمرد و تاکید کرد: وجود سه اتاق بازرگانی در استان خوزستان، نشان دهنده تجاری بودن این استان بویژه درآبادان است.

خیاط زاده برای تعمیق روابط بیشتر خواستار اعلام خواهر خواندگی بین منطقه آزاد اروند و یکی از مناطق اندونزی شد و از سفیر اندونزی خواست با اشاره به صفر بودن تعرفه های گمرکی در مناطق آزاد، در بحث سرمایه گذاری در این منطقه به شکل جدی ورود کند.

در متن تفاهم نامه منعقد شده مواردی چون معرفی و ترویج توانمندی ها و ظرفیت های طرفین در اندونزی و ایران، همکاری و تمهیدات لازم برای شرکت طرفین در نمایشگاه های تجاری و صنعتی که هر یک برگزار می کنند و نیز تبادل اطلاعات لازم در زمینه های اقتصادی و فرصت های سرمایه گذاری تاکید شده است.

بازدید از بازارهای آبادان، گذرگاه صادراتی مرز شلمچه، تاسیسات بندری و ظرفیت های گردشگری آبادان و خرمشهر از برنامه های حضور سفیر اندونزی و هیات همراه بود که توسط اتاق آبادان تدارک دیده شده بود.

موضوعات :
در همین رابطه