رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

رییس کمیته داوری ‌اتاق‌ بازرگانی و صنعت اکو مطرح کرد

نبود مرکز داوری، بزرگترین چالش اتاق اکو

جلسه کمیته داوری اتاق‌های بازرگانی و صنایع اکو با حضور هیأت‌های شرکت کننده از کشورهای آذربایجان، ایران،افغانستان، ازبکستان ، پاکستان، ترکیه، قزاقستان، تاجیکستان و نمایندگان دبیرخانه اکو در تهران و دبیرخانه اتاق بازرگانی اکو برگزار شد.

23 آذر 1397
کد خبر : 16740
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

محمدرضا کرباسی رییس کمیته داوری ‌اتاق‌ بازرگانی و صنعت اکو در نشست روز گذشته این کمیته که در ازبکستان برگزار شد، نبود داوری را چالش بزرگ جامعه اکو دانست.

او در همین زمینه گفت: پس از یک دهه هنوز موفق نشده‌ایم مرکز داوری اتاق اکو را تأسیس کنیم. طی این مدت تحولاتی صورت گرفته و اکنون مرکز داوری سازمان همکاری اسلامی به همراه مرکز بین‌المللی داوری در استانبول تأسیس شده‌اند و این دو گام مثبت برداشته شده است.

به اعتقاد او باید مشخص کنیم آیا می‌خواهیم کمیته داوری همچنان به کار خود ادامه دهد یا به کمیته حقوقی تبدیل شود.

کرباسی افزود: درعین حال نمی‌خواهیم وارد رقابت شویم و اینکه آیا می‌خواهیم از داوری سازمان همکاری های اسلامی استفاده کنیم یا کمیته داوری اتاق اکو را حفظ کنیم ؟ مبحثی است که باید درباره آن تصمیم گیری شود.

کرباسی ضمن بیان اینکه تصمیم قطعی در خصوص ادامه فعالیت کمیته داوری باید توسط کمیته اجرایی و‌ مجمع عمومی گرفته شود، افزود: تا اعلام نظر دبیرخانه  سازمان اکو منتظر خواهیم شد تا  نظر دولت‌های کشورهای اکو اخذ شود. چرا که چگونگی فعالیت و اثر بخشی مرکز داوری کشورهای اسلامی هنوز مشخص نیست و باید مکانیزم‌های عملی و اجرائی آن برای همه کشورها مشخص و مورد موافقت قرار گیرد.

در ادامه این نشست نمایندگان هیات‌های حاضر در نشست به ارایه نقطه‌نظرات خود در رابطه با این پیشنهاد دبیرکل اتاق‌های بازرگانی و صنایع اکو پرداختند.

نمایندگان حاضر تاکید کردند که باید مکانیزمی برای رسیدگی به مسائل حقوقی در اتاق اکو وجود داشته باشد.

در همین رابطه