رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

محمدرضا کرباسی در نشست کمیته تسهیل تجارت اتاق بازرگانی و صنعت اکو

تحریم‌ها تاثیری بر روابط اقتصادی کشورهای عضو اکو ندارد

نشست کمیته تسهیل تجارت اتاق بازرگانی و صنعت اکو روز گذشته در ازبکستان برگزار شد و محمدرضا کرباسی معاون امور بین‌الملل اتاق ایران و سایر نمایندگان کشورهای حاضر در این نشست با اشاره به تحریم‌های یکجانبه آمریکا تاکید کردند که این تحریم‌ها اثری بر روابط ایران با کشورهای عضو اکو نخواهد داشت.

23 آذر 1397
کد خبر : 16745
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

جلسه کمیته تسهیل تجارت اتاق بازرگانی و صنعت اکو روز گذشته در ازبکستان برگزار شد و محمدرضا کرباسی معاون امور بین‌الملل اتاق ایران در این نشست با اشاره به تحریم‌های یکجانبه آمریکا اظهار داشت:این تحریم‌ها اثری بر روابط ایران با کشورهای عضو اکو نخواهد داشت.

کرباسی بر تداوم تعاملات اقتصادی کشورهای عضو اکو تاکید کرد و افزود: رتبه ۶ ایران در صنعت نانوتکنولوژی و رتبه ۸ در صنعت بیوتکنولوژی نشان دهنده بی‌اثر بودن تحریم‌هاست.

نماینده پاکستان در این نشست که ریاست جلسه را هم بر عهده داشت تاکید ایران به کمک کشورهای عضو اکو می‌تواند تحریم‌های آمریکا را خنثی سازد.

او با اشاره به تسهیلات جدید دولت جمهوری آذربایجان برای صدور روادید برای تجار پاکستانی از سایر کشورهای عضو خواست از این روند پیروی کنند.

همچنین نماینده ترکیه با برشمردن تجربه سایر بلوک‌های منطقه‌ای از جمله اتحادیه اروپا بر همگرایی بین کشورهای عضو اکو تاکید کرد: ایران کشور همسایه و برادر ماست و ما این کشور را تنها نخواهیم گذاشت و به تجارت و بازرگانی با ایران ادامه خواهیم داد.

او تاکید کرد:تحریم‌های یکجانبه آمریکا تاثیری بر روابط ترکیه و سایر کشورهای عضو اکو با ایران نخواهد داشت.

 

در همین رابطه