رادیو مجازی اتاق ایران - 4 فروردین 1403

رئیس اتاق ایلام درنشست با مسئولان واسط عراق

بخش‌خصوصی از همکاری تجاری و اقتصادی با عراق استقبال می‌کند

شعبان فروتن، رئیس اتاق ایلام می‌گوید: بخش‌خصوصی همواره به دنبال توسعه همکاری‌های تجاری، بازرگانی و اقتصادی با کشور همسایه است به همین دلیل از هرگونه همکاری تجاری و اقتصادی با کشور عراق استقبال می‌کند.

26 آذر 1397
کد خبر : 16799
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نشست بررسی مسائل مرزی بین استان های واسط عراق و استان ایلام در کشور  عراق به ریاست معاون امور هماهنگی اقتصادی استاندار ایلام و با حضور رئیس اتاق ایلام برگزار شد. در این نشست مقرر شد کارگروهی به ریاست معاون امور اقتصادی استاندار ایلام و یکی از معاونین استاندار واسط با هدف پیگیری رفع مشکلات مرزی، سهولت در تردد تجار دو طرف و همچنین شتاب بخشی در ایجاد بازارچه تشکیل شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام در این نشست گفت: بخش خصوصی از هرگونه همکاری تجاری و اقتصادی با کشور عراق استقبال می کند. بخش خصوصی همواره به دنبال توسعه همکاری های تجاری، بازرگانی و اقتصادی با کشور همسایه است چرا که عراق  مهم ترین شریک تجاری ما به شمار می رود.

شعبان فروتن بر ضرورت افزایش مرزهای رسمی و بازارچه بین استان های ایلام و واسط عراق تاکید و اظهار کرد: توسعه مرزهای رسمی می تواند فرصت های جدیدی برای توسعه روابط اقتصادی پدید آورد. بنابراین ضرورت دارد بازارچه چنگوله (شهابی) بین استان های واسط و ایلام که زیرساخت آن توسط ایران تامین شده، افتتاح شود.

فروتن، صدور ویزای متعدد برای تجار، برگزاری نشست‌های مرزی با هدف رفع مشکلات احتمالی بین تجار و ایجاد دفاتر مشترک بین اتاق ایلام و واسط را از جمله درخواست‌های بخش‌خصوصی این استان از طرف عراقی عنوان کرد.

 ایجاد بازارچه چنگوله به توسعه صادرات کمک می کند

معاون امور هماهنگی اقتصادی استاندار ایلام نیز در این نشست خواستار شتاب بخشی در ایجاد بازارچه چنگوله(شهابی) بین دو استان شد و گفت: ایجاد بازارچه چنگوله جزو تفاهم‌نامه‌های قبلی بین استان ایلام و واسط است. ایجاد این بازارچه می تواند به توسعه صادرات کمک و روابط اقتصادی بین دو استان را بیش از پیش مستحکم تر کند.

ایوب درویشی ادامه داد: با توجه به روابط مطلوب تجار استان ایلام و واسط عراق باید تلاش کنیم که تردد تجار دو طرف به آسانی انجام گیرد.

معاون استاندار واسط عراق نیز در این نشست از هرگونه همکاری با بخش‌خصوصی استان ایلام استقبال کرد و گفت: تلاش ما بر این است تا روابط اقتصادی بین دو استان بیشتر شود.

موضوعات :
در همین رابطه