رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

شهلا عموری در نشست با معاون رئیس‌جمهور در امور بانوان

برای زنان کارآفرین بسته‌های حمایتی مالیات و بیمه تدوین شود

شهلا عموری، رئیس اتاق اهواز می‌گوید برای زنان کارآفرین خوزستان که صادرات در سطح کلان انجام می‌دهند باید بسته‌های حمایتی مالیات و بیمه تدوین شود.

03 دی 1397
کد خبر : 16913
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز در نشست معاون رئیس‌جمهور در امور بانوان با زنان مدیر و مسئول استان خوزستان گفت: وضعیت زنان در بخش خصوصی قطعاً متفاوت با دیگر بانوان است چراکه آنها کار خود را خودشان انتخاب می‌کنند.

شهلا عموری با ابراز گله‌مندی از حضور کم معاون رئیس‌جمهور در استان، بیان کرد: جمعیت بسیاری از استان را بانوان تشکیل می‌دهند و با توجه به تأکید رهبر و رئیس‌جمهور به تولید و کارآفرینی، تنها یک جلسه در این استان حاضر شدید. لذا تقاضا دارم در سطح ملی ارزش و جایگاه ویژه‌ای برای بانوانی که در بخش خصوصی کار می‌کنند، دیده شود.

عموری گفت: ما در خوزستان در حوزه کارآفرینی و اشتغال و صادرات حرف برای گفتن داریم و بانوان ما در حوزه‌های مختلف کار می‌کنند. البته در این مدت جلساتی با استاندار خوزستان داشتیم و روند جلسات بخش خصوصی خوب بوده که از استاندار خوزستان تشکر می‌کنیم.

رئیس اتاق اهواز با بیان اینکه مشکلات ما در کشور مشترک است و نیاز نیست بازگو شوند، خاطرنشان کرد: برخی مشکلات در استان‌ها با توجه به شرایط هر استان متفاوت است و باید به حل و رفع این مشکلات پرداخت.

عموری ادامه داد: ما انتظار داریم حمایت شویم و بسته‌های حمایتی تدوین شود و برای بانوانی که صادرات در سطح کلان انجام می‌دهند، حمایت‌های مالیاتی یا تأمین اجتماعی برای ما در نظر گرفته شود.

دوره «کسب‌وکار من» تکرار خواهد شد

معاون رئیس‌جمهور در امور بانوان در این نشست بیان کرد: در ارتباط با طرح موضوعات زنان کارآفرین و فعال اقتصادی، دوره‌ای با عنوان «کسب‌وکار من» برگزار کردیم که دوباره تکرار خواهد شد و به افرادی که مهارت و تخصصی دارند، برای به نتیجه رساندن این مهارت کمک می‌کند. حتی در آموزش‌هایی که مراکز فنی و حرفه‌ای ارائه می‌دهند، هماهنگ شده که آموزش‌های کسب‌وکار نیز ارائه شود.

معصومه ابتکار ادامه داد: با همکاری تشکل‌های فعال در حوزه کارآفرینی تلاش می‌شود که به زنان روستایی و شهری چگونگی راه‌اندازی کسب‌وکار آموزش داده شود که بانوان بتوانند از این طریق کسب‌وکار موفق راه‌اندازی کنند.

ابتکار تصریح کرد: در استان خوزستان مرز، بازارچه مرزی و منطقه آزاد دارید، فرصت خوبی است که زنان به کشورهای همسایه در این زمینه ظرفیت‌های خود را نشان دهند.

موضوعات :
در همین رابطه