رادیو مجازی اتاق ایران - 19 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق آبادان در همایش تجلیل از صادرکنندگان

منطقه آزاد اروند، بزرگراهی برای دور زدن تحریم هاست

مسعود خیاط زاده، رئیس اتاق آبادان می‌گوید، با توجه به راه‌های بسته پیش رو در امر صادرات، منطقه آزاد اروند و قوانین خاص حاکم براین منطقه و مناطق مشابه، فرصتی استثنایی و به مثابه بزرگراهی برای دور زدن تحریم ها است.

08 دی 1397
کد خبر : 16973
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

همایش تجلیل از صادرکنندگان و پیشکسوتان نمونه اتاق آبادان با حضور معاونت سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند و مدیر بهبود و توسعه فضای کسب و کار این سازمان و فعالان اقتصادی در محل این اتاق برگزار شد و از 10 صادرکننده نمونه و 5 پیشکسوت صادرات تجلیل به عمل آمد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان در این آئین از سازمان منطقه آزاد اروند برای همکاری های منحصر بفردش با بخش خصوصی تشکر کرد و گفت: صادرکنندگان، سفرای اقتصادی کشورمان نیز هستند. با توجه به راه‌های بسته پیش رو در صادرات، منطقه آزاد اروند و قوانین خاص حاکم براین منطقه و مناطق مشابه، فرصتی استثنایی و به مثابه بزرگراهی برای دور زدن تحریم ها است.

مسعود خیاط زاده گفت: از سازمان منطقه آزاد اروند درخواست می کنم بروکراسی اداری و تولید قوانین خلق الساعه کاهش یابد و با تدابیر تسهیل در صادرات و تقویت تولید کالا و خدمات ایرانی که همسو با روح ایجاد مناطق آزاد است از قوانین مناطق آزاد استفاده کرده تا شاهد رونق اقتصادی در منطقه باشیم و باعث ترغیب تولیدکنندگان و سرمایه گذاران به ورود بیش از پیش به منطقه بشود.

وی با اشاره به پیگیری‌های مستمراتاق آبادان از طریق کنسولگری کشورمان در استان بصره عراق و سازمان منطقه آزاد اروند به بازگشت شرایط تردد گردشگران عراقی گفت: گردش مالی در آبادان و خرمشهر منجر به کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال می شود. خرسندیم که خبر عادی شدن عبور و مرور گردشگران خارجی از جمله مردم کشور دوست و همسایه عراق را بزودی بشنویم.

همچنین خیاط زاده در گفت وگو با بخش خبری 17 سیمای مرکز آبادان، راهکار فوری برای تسهیل در صادرات را تجهیز و راه اندازی اسکله تجاری– صادراتی آبادان عنوان و ابراز امیدواری کرد که با فعال شدن این اسکله شاهد افزایش تجارت در منطقه باشیم.

موضوعات :
در همین رابطه