رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

اتاق ایران میزبان نشست انجمن اهدای عضو ایرانیان

بخش خصوصی در حل مشکلات حوزه پیوند عضو مشارکت می‌کند

نشست هم‌اندیشی درباره راهکارهای ارتقای فرآیند فراهم‌آوری و پیوند اعضا به میزبانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد. مشارکت و حضور مسئولانه و پررنگ‌تر فعالان اقتصادی در این صحنه، مهم‌ترین موضوعی بود که در این نشست مطرح شد.

18 دی 1397
کد خبر : 17136
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با هدف تاکید بر اهمیت مسئولیت اجتماعی فعالان اقتصادی و لزوم مشارکت آنها در حل مسائل و چالش‌هایی که بخش پیوند اعضای کشور با آنها مواجه است، میزبان نشستی با حضور اعضای انجمن اهدای عضو ایرانیان بود.

در این جلسه علامیرمحمدصادقی، عضو هیات نمایندگان اتاق ایران و از فعالان اقتصادی نامی در امور خیرخواهانه، علی نوبخت، رئیس انجمن اهدای عضو ایرانیان و ایرج فاضل پدر پیوند عضو ایران حضور داشتند.

بر اساس اظهارات علی نوبخت، در بخش پیوند عضو فعالیت‌های بسیاری انجام شده و ایران از این منظر رتبه خوبی در سطح بین‌المللی به خود اختصاص داده است. نوبخت گفت: البته نگرانی‌هایی در مورد شیوه حمایت‌ها و در دسترس بودن امکانات و تجهیزات وجود دارد که متأسفانه آنچه از دولت برای این بخش هزینه می‌شود، کافی نیست. برای همین اتاق ایران تصمیم گرفته در قالب مسئولیت‌های اجتماعی که به عهده دارد، این نشست را ترتیب دهد و از برنامه‌ریزی برای مشارکت جدی در آن سخن بگوید.

وی ادامه داد: متأسفانه محدودیت‌های ناشی از تحریم‌ها موجب شده حوزه‌های پزشکی با برخی مشکلات و کمبودها روبه‌رو شود. البته اینکه وزارت بهداشت اعلام می‌کند بودجه کافی ندارد را نمی‌پذیریم چراکه با مدیریت بهتر می‌توان با همین بودجه در اختیار، حوزه سلامت و پزشکی را زیرپوشش داشت.

ایرج فاضل، پدر پیوند عضو ایران نیز به همت جامعه پزشکی کشور در زمینه ترویج پیوند اعضا و رشد قابل قبولی که در این بخش اتفاق افتاده اشاره کرد و افزود: از زمان دریافت فتوای امام خمینی و نظر مثبت ایشان در مورد پیوند اعضا تا تصویب قانون مرگ مغزی در کشور، پیچیدگی‌های زیادی را پشت سر گذاشتیم. در مجلس موانع زیادی جلوی پای تصویب این قانون گذاشتند تا اینکه در نهایت با نظر رهبری موفق به تصویب این قانون شدیم.

وی ادامه داد: علی‌رغم همه این مسائل، گروه پزشکی کشور موفق شد به آنچه دنبال می‌کرد، برسد. حال از این نظر جزو رتبه‌های اول دنیا محسوب می‌شویم.

در بخش دیگری از این نشست علا میرمحمد صادقی نیز با اشاره به حضور مستمر و تأکید خاص بازاریان و فعالان اقتصادی بر اقدامات خیرخواهانه گفت: بخش خصوصی این آمادگی را دارد که برای تأمین نیازهای مالی بخش پیوند عضو مشارکت کند و تا حد توان مشکلات موجود در این حوزه را برطرف کند.

در همین رابطه