رادیو مجازی اتاق ایران - 4 فروردین 1403

هیات اتاق ایران به سرپرستی محمدرضا انصاری به عراق می‌رود

همراهی 40 فعال بخش خصوصی با محمدجواد ظریف در سفر به عراق

هیاتی متشکل از 40 نفر از نمایندگان تشکل‌ها و فعالان اقتصادی به سرپرستی محمدرضا انصاری نایب رئیس اتاق ایران امروز همراه با محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه به عراق سفر می‌کند.

23 دی 1397
کد خبر : 17207
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
هیاتی متشکل از 40 نفر از نمایندگان تشکل‌ها و فعالان اقتصادی به سرپرستی محمدرضا انصاری نایب رئیس اتاق ایران امروز همراه با محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه به عراق سفر می‌کند.

ساختمان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران. عکس: بهاره تقی‌آبادی.

فعالان بخش خصوصی در حوزه‌های خدمات فنی و مهندسی، شرکت های دانش بنیان، مواد غذایی، کشاورزی، نفت و گاز و پتروشیمی، دارویی، نساجی، سرمایه گذاری و گردشگری سلامت به سرپرستی محمدرضا انصاری نایب رئیس اتاق ایران، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه را در سفر به عراق همراهی می‌کنند.

شرکت در همایش تجاری ایران و عراق در شهرهای بغداد، سلیمانیه و کربلا از مهم‌ترین برنامه‌های این هیات تجاری است که با مشارکت تجار و سرمایه گذاران ایرانی و عراقی و به ریاست وزیر تجارت عراق برگزار می‌شود.

بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد، بیش از 30 شخصیت سیاسی و اقتصادی دولتی نیز ظریف را در این سفر همراهی می‌کنند. ظریف پس از ورود به بغداد، با عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق و محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق دیدار می‌کند. وزیر خارجه دوشنبه شب نیز با برهم صالح، رئیس‌جمهور عراق دیدار می‌کند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در عراق همچنین اعلام کرد: وزیر خارجه ایران صبح روز سه شنبه عازم اربیل خواهد شد تا علاوه بر دیدار با مسئولان کردستان عراق در همایش تجاری که میان تاجران ایرانی و کردستانی برگزار می‌شود، شرکت کند. وی همچنین ظهر سه‌شنبه به سلیمانیه خواهد رفت تا با رهبران کرد دیدار کند.

در پایان این بیانیه آمده است: ظریف بعد از سفر به اقلیم کردستان عراق صبح روز چهارشنبه عازم کربلا خواهد شد تا در همایش تجاری فعالان اقتصادی ایران و عراقی در این شهر نیز شرکت کند. وزیر خارجه ایران سپس به نجف می‌رود و روز پنجشنبه به ایران بازمی گردد.

موضوعات :
در همین رابطه