رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

رئیس اتاق ایلام در دیدار با رئیس پارک علم و فناوری ایلام

از ایده های نخبگان برای رسیدن به تولید انبوه حمایت شود

شعبان فروتن، رئیس اتاق ایلام می گوید، با توجه به نقش شرکت های دانش بنیان در زمینه اقتصاد کنونی، می طلبد از ایده های نخبگان در این حوزه برای رسیدن به تولید انبوه حمایت شود.

24 دی 1397
کد خبر : 17220
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
شعبان فروتن، رئیس اتاق ایلام می گوید، با توجه به نقش شرکت های دانش بنیان در زمینه اقتصاد کنونی، می طلبد از ایده های نخبگان در این حوزه برای رسیدن به تولید انبوه حمایت شود.

شعبان فروتن، زئیس اتاق ایلام /عکس: محمد علی‌مهدی

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام در دیدار با رئیس پارک علم و فناوری ایلام خواستار حمایت همه جانبه از شرکت های دانش بنیان برای توسعه تولیدات داخلی شد و گفت: با توجه به نقش شرکت های دانش بنیان در زمینه اقتصاد کنونی، می طلبد که از ایده های نخبگان در این حوزه برای رسیدن به تولید انبوه حمایت شود.

شعبان فروتن ادامه داد: این شرکت ها می توانند با ورود به عرصه اقتصاد روز، به کارآمدی این حوزه کمک کنند تا شاهد رونق اقتصادی و در نهایت بهبود فضای کسب و کار باشیم.

فروتن به جمعیت جوان و دانش آموخته این استان اشاره کرد و گفت: باید با برنامه ریزی و فرهنگ سازی تلاش شود تا دانش آموختگان نخبه بتوانند در فضایی مناسب برای استفاده از فناوری های روز در حوزه اقتصادی مشارکت همه جانبه ای داشته باشند.

وی اظهار کرد: اتاق بازرگانی به عنوان بخش خصوصی حامی شرکت های دانش بنیان خواهد بود و در این زمینه از هیچ کوششی که منجر به عملی شدن ایده های کارشناسی شده باشد، دریغ نخواهد کرد.

48 شرکت دانش بنیان با 75 محصول قابل عرضه به بازار در ایلام فعال است

رئیس پارک علم و فناوری ایلام نیز در این نشست گفت: 48 شرکت دانش بنیان با 75 محصول قابل عرضه به بازار در استان ایلام فعال است. افزون بر این، 54 ایده دیگر نیز در حوزه علم و فناوری مبتنی بر شرکت های دانش بنیان در این استان آماده ارائه است.

کامران طاهر پور ادامه داد: پارک علم و فناوری به دنبال راه اندازی صندق پژوهش و فناوری با هدف حمایت از شرکت های دانش بنیان است که با تحقق این مهم می توان کارهای بزرگی در این عرصه انجام داد. تشکیل این صندوق در دستور کار قرار گرفته و انتظار می رود همه مسئولان اعم از اجرایی و بخش خصوصی برای شکل گیری صندوق اهتمام جدی داشته باشند.

در این نشست مقرر شد تفاهم نامه همکاری بین اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و پارک علم و فناوری در زمینه برگزاری دوره های آموزشی و همکاری علمی منعقد شود.

موضوعات :
در همین رابطه