رادیو مجازی اتاق ایران - 8 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق گرگان در جلسه توسعه استان گلستان

سالانه ۵۰۰ هکتار گلخانه در گلستان ایجاد شود

علی‌محمد چوپانی، رئیس اتاق گرگان می گوید:۶۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و ۹۰۰ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی در استان وجود دارد اما متاسفانه یکی از مشکلات استان کم آبی است که باید به آن توجه ویژه شود.

26 دی 1397
کد خبر : 17250
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان در جلسه توسعه و برگزیدگان استان گلستان و افتتاح همزمان پروژه‌های زیربنایی و اقتصادی که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: ۶۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و ۹۰۰ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی در استان وجود دارد.

علی‌محمد چوپانی با بیان اینکه یکی از مشکلات استان کم آبی است که باید به آن توجه شود، ادامه داد: پیشنهاد می‌کنیم سالانه ۵۰۰ هکتار گلخانه در استان گلستان شکل گیرد تا بتوانیم یک میلیون تن محصولات کشاورزی را در استان از این طریق تولید کنیم. با وجود برکت دریای خزر اگر بگوییم آب نداریم، باید شرمنده مردم باشیم.

وی گفت: قیمت مسکن ۹۰ درصد افزایش پیدا کرده است. درخواست داریم که تسهیلات مسکن دو برابر شود و با نرخ دو درصد به جوانان عرضه شود و اختیارات بانک های استان نیز برای پرداخت تسهیلات دو برابر شود.

چوپانی افزود: برای رفع اختلافات بین ایران و ترکمنستان کارگروهی با حضور اتاق بازرگانی و برخی از دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه‌ها تشکیل شود. همچنین شورای پول و اعتبار، بانک ها را مجاب کند تا ۸۰ درصد از منابع خود را به تسهیلات اختصاص دهند.

موضوعات :
در همین رابطه