رادیو مجازی اتاق ایران - 28 فروردین 1403

به دنبال تفاهم وزارت دادگستری با موسسه مالکیت فکری کره جنوبی انجام می‌شود

همکاری با کره جنوبی در زمینه مالکیت فکری

اعضای کمیسیون حمایت قضائی و مالکیت فکری اتاق ایران در نشست با هیاتی از کره جنوبی که مسئول اجرای پروژه KSP در ایران هستند به بیان مشکلات و کمبودها در این بخش پرداختند. این هیات بعد از شناسایی مجموعه مشکلات، الگویی را متناسب با شرایط موجود برای اجرا در کشور ارائه می‌دهد.

10 بهمن 1397
کد خبر : 17448
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

در نشستی که به همت کمیسیون حمایت قضائی و مالکیت فکری اتاق ایران با هیاتی از کره جنوبی که مسئول اجرای پروژه KSP در ایران است، برگزار شد، مشکلات کشور در حوزه مالکیت فکری مورد بررسی قرار گرفت. موضوع این نشست، بررسی نقش مالکیت فکری در توسعه و ثبات کسب‌وکارها در ایران بود.

پروژه KSP به دنبال تبادل دانش و اطلاعات در حوزه‌های صنعت، تجارت و سرمایه‌گذاری بین کره‌جنوبی با دیگر کشورهاست. درپی تفاهمی که بین موسسه مالکیت فکری کره‌جنوبی با معاونت مالکیت فکری وزارت دادگستری ایران انجام شد، پروژه KSP در ایران نیز کلید خورد و تاکنون یک پروژه در این قالب نهایی شده است. محور این پروژه ایجاد سیستم مدیریت مرکز آمایش مالکیت فکری در ایران بود و حال قرار است دومین پروژه با موضوع تعیین منابع برای مرکز آموزش معاونت مالکیت فکری وزارت دادگستری و ظرفیت‌سازی بین فعالان این بخش در ایران، انجام شود.

در تفاهم صورت گرفته سه پروژه تعریف شده که در حال حاضر دومین موضوع در دستورکار قرار دارد.

بر اساس اظهارات واک چونگ موک، مسئول اجرای پروژه مذکور در ایران، بعد از پایان جنگ بین دو کره، علاوه بر تلاش‌های انجام شده، کشورهای مختلفی کمک کردند تا کره جنوبی بتواند، زیرساخت‌های صنعتی خود را احیا کند، حال با تعریف این پروژه قصد داریم، تجارب و دانش خود را با این کشورها به تبادل بگذاریم.

وی در ادامه با بیان این مطلب که هم دولت و هم بخش خصوصی در اجرایی کردن این پروژه نقش دارند، تصریح کرد: در این پروژه، وظیفه دولت، تدوین استراتژی و وظیفه بخش خصوصی هم اجرای پروژه است.

مسئول پروژه KSP در ایران ادامه داد: از آنجا که برای تهیه یک مدل کارآمد لازم است همه مشکلات و چالش‌های موجود را بشناسیم و متناسب با آن مدلی برای اجرا در نظر بگیریم، طی سفرمان به ایران با وزارت‌خانه‌ها و دستگاه‌هایی که به نوعی با موضوع مالکیت فکری درگیر هستند، جلسه برگزار کرده‌ایم و این روند همچنان ادامه دارد.

در ادامه لی نا هیون، نماینده کترا (آژانس توسعه اقتصادی کره جنوبی) به روند اجرای پروژه KSP اشاره و تأکید کرد: برای اجرای این پروژه ابتدا نیازهای کشور موردنظر را می‌سنجیم و بعد از آشنایی با وضعیت موجود و بازدید از امکانات هر کشور، مدلی طراحی می‌شود که مخصوص همان کشور است. البته ترتیبی اتخاذ می‌شود که هیاتی از آن کشور هم به کره سفر کرده و از نزدیک با توانمندی‌ها و ظرفیت‌های این کشور آشنا شوند.

وی خاطرنشان کرد: رابطه‌ای که در قالب این پروژه بین کره جنوبی و کشور مقابل ایجاد می‌شود، رابطه‌ای دوطرفه است و هدف ما تبادل دانش و تجربیات بین دو کشور است.

در همین رابطه