رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

براساس ابلاغیه سازمان توسعه تجارت به گمرک ایران

صادرات از مناطق آزاد مشروط شد

صادرات کالاها از مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی مشروط شد؛ در ابلاغیه‌ای به گمرک ایران، محصول تولیدی صادرشده باید به‌صورت صد در صد از مواد اولیه داخلی تولیدشده باشد.

28 بهمن 1397
کد خبر : 17641
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

بر اساس ابلاغیه منتشرشده توسط گمرک ایران، سازمان توسعه تجارت با ابلاغ‌نامه‌ای به گمرک ایران برای صادرات کالاهایی که مشمول ممنوعیت و محدودیت در سرزمین اصلی می‌شوند، صادرات این نوع کالاها از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را با رعایت شرایط زیر مجاز اعلام کرد:

1- درصورتی‌که محصول تولیدی با ۱۰۰ درصد مواد اولیه خارجی تولیدشده باشد، مشمول هیچ‌گونه ممنوعیت و محدودیت در صادرات نمی‌شود.

2- درصورتی‌که محصول تولیدی با ۱۰۰ درصد مواد اولیه داخلی تولیدشده باشد، مشمول محدودیت و ممنوعیت‌های اعلامی وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌شود.

3- درصورتی‌که محصول تولیدی با درصدی از مواد اولیه داخلی و خارجی تولیدشده باشد، صادرات محصول به میزان مواد اولیه خارجی به‌کاررفته در محصول مشمول هیچ‌گونه محدودیت و ممنوعیت نیست و صادرات به میزان مواد اولیه داخلی به‌کاررفته در محصول، مشمول محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های صادرات سرزمین اصلی خواهد بود.

تبصره این شروط عبارت است از: ملاک عمل و تشخیص گمرکات اجرایی در خصوص موارد ذکرشده، گواهی تولید صادره توسط سازمان‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی خواهد بود.

در همین رابطه