رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

پورفلاح در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران مطرح کرد

رویداد تجاری‌سازی فناوری‌های پیشرفته ایران؛ تلاش برای مرتبط‌سازی ایده، سرمایه و کار

اتاق ایران مقدمات پیوند میان صاحبان صنعت و ایده را در قالب «رویداد تجاری‌سازی فناوری‌های پیشرفته ایران» مهیا کرده و این رویدار برای اولین بار فردا در محل اتاق ایران برگزار می‌شود. رویدادی که قرار است ادامه‌دار باشد و هدف اصلی آن مرتبط سازی صاحبان ایده و خلاقیت با سرمایه‌گذاران، صنعتگران و بنگاه‌های اقتصادی است.

04 اسفند 1397
کد خبر : 17721
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

فردا اولین رویداد تجاری‌سازی فناوری‌های پیشرفته ایران (Iran Tech Plus) در محل اتاق ایران برگزار می‌شود تا صاحبان ایده و خلاقیت، فرصت جامعی برای دیدار رودررو با سرمایه‌گذاران، فعالان اقتصادی و صاحبان بنگاه‌های صنعتی پیدا کنند. این رویداد یک‌روزه، فردا 5 اسفندماه از ساعت 14 تا 20 در محل اتاق ایران برگزار خواهد شد.

آن‌گونه که احمد پورفلاح، مشاور عالی رئیس اتاق ایران می‌گوید: برگزاری این رویداد ادامه‌دار خواهد بود و به همین منظور دبیرخانه دائمی آن در اتاق ایران ایجاد شده است ضمن اینکه چارچوب حقوقی منسجمی نیز برای مدیریت روابط میان نخبگان و صنعتگران مدنظر قرار گرفته است تا امکان تخلف و سوءاستفاده احتمالی نیز در این رابطه حذف شود.

پورفلاح در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران می‌افزاید: در شرایط فعلی ارتباط میان جامعه دانشگاهی، نخبگان و صاحبان ایده با فعالان اقتصادی، صنعتگران و بنگاه‌های اقتصادی رضایت‌بخش نیست و هر دو بخش از این وضعیت آسیب می‌بینند؛ از یک‌سو نخبگان و ایده‌پردازان ایرانی یا قادر به عملیاتی کردن خلاقیت خود نیست یا مجبور می‌شوند از کشور خارج شوند که درهرصورت نفعی برای کشور به همراه ندارد از سوی دیگر، فعالان اقتصادی نیز یا از نوآوری و ایده‌های جدید محروم می‌شوند یا برای به دست آوردن آن باید هزینه‌ها هنگفتی به خارجی‌ها بپردازند که البته این مورد هم در شرایط تحریم تقریبا از دسترس خارج است.

او با تأکید بر اینکه کمک به رشد خلاقیت و تحقق نوآوری، از وظایف اصلی تشکل‌های اقتصادی است، تصریح می‌کند: ایران با همه ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه‌ای که دارد، سال‌هاست به دلایل مختلف مانند جنگ و تحریم قادر به بهره‌مندی از مزیت آنها نبوده است درحالی‌که جامعه دانشگاهی و ایده‌پرداز ایرانی، از نظر تولید علم و فناوری‌های دانش‌بنیان و راه‌اندازی استارتاپها در جهان حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

مشاور عالی رئیس اتاق ایران تأکید می‌کند: تلاش برای رفع شکاف موجود میان صاحبان ایده و سرمایه‌گذاران و صاحبان فعالیت‌های اقتصادی باید به‌صورت جدی از جایی شروع می‌شد و بر همین اساس، به دنبال بیش از یک سال برنامه‌ریزی و مطالعه کارشناسی در اتاق ایران، مقرر شد در قالب «رویداد تجاری‌سازی فناوری‌های پیشرفته ایران» موقعیت جامعی برای کنار هم قرار دادن جوانان تحصیل‌کرده و نخبگان کشور یا فعالان اقتصادی و صنعتگران ایجاد شود.

پور فلاح می‌گوید: این رویداد در 6 حوزه محیط‌زیست، بهداشت و سلامت، صنایع غذایی، حمل‌ونقل، انرژی و شهر هوشمند برگزار می‌شود و 117 طرح برای شرکت در آن به دبیرخانه رسیده که 20 طرح از آنها توسط هیات داوران به‌عنوان طرح‌های منتخب برگزیده شده‌اند و 20 طرح دیگر نیز به‌صورت پوستر در نمایشگاه جانبی این رویداد معرفی خواهد شد.

او با تأکید بر اینکه تلاش شده است دبیرخانه این رویداد به پایگاه قابل‌اعتمادی میان صاحبان ایده و نخبگان با فعالان اقتصادی تبدیل شود، می‌افزاید: رویداد تجاری‌سازی فناوری‌های پیشرفته ایران (Iran Tech Plus) می‌کوشد: با ایجاد فضایی پویا، عبور از بُعد سنتی زیرساخت‌های اقتصاد ایران را فراهم کند.

به گفته پورفلاح، تأمین نیازهای صنعتی کشور با جهت‌دهی به نیروهای خلاق و صاحبان ایده، هدف برگزاری این رویداد است.

به گزارش پایگاه خبری اتاق ایران، رویداد تجاری‌سازی فناوری‌های پیشرفته ایران (Iran Tech Plus) از ابتدا به همت غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران و احمد پورفلاح، مشاور عالی رئیس اتاق ایران برنامه‌ریزی شده است و پس‌از برگزاری نخستین نوبت آن در پنجم اسفندماه، دبیرخانه این رویداد برنامه‌ریزی برای برگزار نوبت‌های آتی آن را ادامه می‌دهد.

در همین رابطه