رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

فرش دستباف ایرانی در بستر بلاک چین شناسنامه دار می‌شود

مدیرعامل مرکز ملی شماره ‌گذاری کالا و خدمات ایران (ایران کد) از ارائه پروژه هویت بخشی به فرش دستباف ایرانی در اجلاس جهانی جی اس1 خبر داد.

07 اسفند 1397
کد خبر : 17760
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

مدیرعامل مرکز ملی شماره ‌گذاری کالا و خدمات ایران (ایران کد) از ارائه پروژه هویت بخشی به فرش دستباف ایرانی در اجلاس جهانی جی اس1 خبر داد و گفت: بزودی این هنر- صنعت ایرانی برای جلوگیری از تولید و فروش فرش های تقلبی در بستر بلاک چین شناسنامه دار می شود.

سیدحسین پاریاب از ارائه سه پروژه هویت بخشی به فرش دستباف ایرانی در بستر بلاک چین، اصالت کالا و کدینگ خدمات برای نخستین بار در اجلاس جهانی جی اس1 خبر داد.
جی.اس1 (GS1) یک سازمان جهانی غیرانتفاعی، غیرسیاسی و غیردولتی با سابقه 45 ساله است که استانداردهای بین‌المللی در خصوص مدیریت زنجیره تامین‌ جهانی را وضع کرده ‌است؛ شعار جی.اس1 «زبان جهانی کسب ‌و‌کار» است و تسهیل تجارت جهانی را رسالت خود می‌داند. استانداردهای GS1 پرکاربردترین استانداردهای جهان محسوب شده و حاصل یک خرد جمعی است.
این سازمان همواره با نهادهای معتبر جهان از جمله استانداردهای سازمان ملل و سازمان استاندارد جهانی (ISO) در خصوص وضع استانداردها تعامل داشته است. همچنین جی. اس 1 با سازمان جهانی گمرکات (WCO)، سازمان تجارت جهانی (WTO) برای ایجاد زبان مشترک و تسهیل تجارت بین‌الملل، قراردادهای مشترک امضا کرده است.
مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران (جی.اس1 ایران) نیز در سال 1374 با هدف ارائه‌ خدمات سازگار با استانداردها و راهکارهای جهانی برای تامین نیازهای تجاری و کدگذاری فرآیندهای زنجیره‌ تامین ایجاد شد.
پاریاب، به برگزاری هجدمین اجلاس جهانی جی اس1 در بروکسل بلژیک اشاره کرد و افزود: در این دوره جمهوری اسلامی ایران همراه با 22 کشور دیگر در حوزه «آسیا و اقیانوسیه» حضور یافت که در نهایت این حوزه توانست با ارائه نوآوری و خلاقیت در طرح ها و پروژه ها رتبه نخست را در ارزیابی ها به خود اختصاص دهد.

در همین رابطه