رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

مهدی پورقاضی در گفتگو با پایگاه خبری اتاق ایران

ارج، نتیجه مدیریت دولتی و شبه‌دولتی در صنایع است

رئیس کمیسیون صنعت اتاق تهران معتقد است که دولت باید یکبار برای همیشه از تصدی‌گری و مدیریت بنگاه‌ها صرف نظر و بنگاه‌داری را به بخش خصوصی واگذار کند.

23 خرداد 1395
کد خبر : 1779
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
رئیس کمیسیون صنعت اتاق تهران معتقد است که دولت باید یکبار برای همیشه از تصدی‌گری و مدیریت بنگاه‌ها صرف نظر و بنگاه‌داری را به بخش خصوصی واگذار کند.

مهدی پورقاضی، رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق تهران

طی روزهای گذشته، اخبار متفاوتی در مورد کارخانه ارج منتشر شده است. سهامدار اصلی کارخانه ارج معتقد است که این کارخانه تعطیل نشده و طی دو سال گذشته 15 هزار دستگاه کولر و بخاری تولید کرده است. او تعداد کارگران فعلی ارج را 200 نفر اعلام کرده است. با این حال مهدی پورقاضی، رئیس کمیسیون صنعت اتاق تهران، ارج را تمام شده می داند و به سایت خبری اتاق ایران می‌گوید: «ارج حتی اگر تولید خود را ادامه بدهد، دیگر در بازار حضور فعال ندارد و این یکی از نتایج مدیریت دولتی و شبه دولتی در صنایع کشور است.»

او ادامه می دهد: «موارد متعددی می‌بینیم که صنایع با مدیریت دولتی دچار مشکل می‌شوند و ارج هم یکی از همان موارد است. باعث تاسف است شرکتی که روزی برند ملی بود و با کیفیت بالا صادرات می کرد، به طوری که هرکس اسم ارج را می‌شنید برایش نامی آشنا و شناخته شده بود حالا به جایی رسیده که هیچکس آن را به عنوان محصولی باکیفیت نمی شناسد و بازار را به رقبای داخلی و خارجی تقدیم کرده است.»

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران راه حل بیرون آمدن ارج از وضع فعلی و جلوگیری از تکرار سرنوشتهای اینچنینی را واگذاری مدیریت به بخش خصوصی می داند.

پورقاضی همچنین درباره پیامدهای این اتفاق توضیح می‌دهد: «بیکار شدن کارکنان شرکت، سرخوردگی و افسردگی آنها، تحویل دادن بازار به رقبای خارجی و ... بخشی از پیامدهای امثال این رخدادها است.»

او معتقد است که دولت باید یکبار برای همیشه از تصدی‌گری و مدیریت بنگاه‌ها صرف نظر و بنگاه‌داری را به بخش خصوصی واگذار کند.

در همین رابطه