رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

دوشنبه 13 اسفندماه

اتاق ایران، میزبان چهارمین همایش بزرگداشت روز ملی آب

چهارمین همایش بزرگداشت روز ملی آب، دوشنبه 13 اسفندماه 97 مصادف با روز «نوروز آب‌ها» در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار می شود.

12 اسفند 1397
کد خبر : 17819
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

چهارمین همایش بزرگداشت روز ملی آب، دوشنبه 13 اسفندماه 97 مصادف با روز «نوروز آب‌ها» در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار می شود.

همایش امسال با شعار ملی «نجات آب، ضرورت ملی، رسالت جهانی» و به شعار روز جهانی آب در سال 2019، «آب برای همه» (Leaving no one behind) برگزار خواهد شد.

در برگزاری این همایش، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، شرکت مدیریت منابع آب ایران، معاونت آب‌وخاک وزارت جهاد کشاورزی، سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، سازمان حفاظت محیط‌زیست، سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش‌وپرورش، کمیسیون ملی یونسکو و شبکه سمن‌های محیط‌زیستی و منابع طبیعی کشور، مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب اتاق ایران را همراهی می‌کنند.

دبیرخانه دائمی همایش بزرگداشت روز ملی آب، مستقر در مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب اتاق ایران، دلیل انتخاب تاریخ برگزاری این همایش را توجه به مناسبت‌هایی اعلام کرده که از نیاکان باستانی ایران‌زمین به یادگار رسیده است. 13 اسفند به‌عنوان نوروز آب‌ها، روزی است که ایرانیان باستان هر ساله به کنار چشمه‌ها و رودها رفته و با برپا کردن مراسم‌های خاص، عطر و گلاب در آب‌ها می‌افشاندند.

طبق اعلام دبیرخانه همایش، در برنامه امسال از چهره‌های اثرگذار آب کشور تجلیل خواهد شد. همچنین برندگان چهارمین جشنواره ملی عکس آب اعلام و تقدیر خواهند شد.

در نوبت بعد از ظهر همایش نیز مستند «تالان» به کارگردانی محمدصادق دهقانی به نمایش در خواهد آمد. این فیلم که به موضوع بحران آب می‌پردازد، برنده جایزه بهترین فیلم از دهمین جشن سینمای مستند ایران بوده است. فیلم تالان به بررسی دلایل بحران آب ایران طی 50 سال گذشته می‌پردازد و به دلایلی اشاره می‌کند که کمتر شنیده شده است. این فیلم در طبقه دهم ساختمان قدیم اتاق ایران به نمایش در می‌آید و حضور برای عموم آزاد و رایگان است.

 

در همین رابطه