رادیو مجازی اتاق ایران - 19 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق آبادان در دیدار با رئیس گمرک ایران مطرح کرد

کالاهای انباشت شده در گمرک آبادان تعیین تکلیف شود

مسعود خیاط زاده، رئیس اتاق آبادان در دیدار با مهدی میر اشرفی، رئیس‌کل گمرک ایران، خواستار تعیین تکلیف کالاهای وارداتی و صادراتی انباشت شده در گمرکان آبادان و شلمچه را خواستار شد.

25 اسفند 1397
کد خبر : 18008
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان در ادامه سفر به عراق که به همراه هیات سیاسی – اقتصادی کشورمان به آن کشور انجام شده است؛ در دومین روز سفر کاری خود با مهدی میر اشرفی رئیس‌کل گمرک ایران دیدار و در خصوص مشکلات موجود در گذرگاه اقتصادی شلمچه به بحث و گفت‌وگو پرداخت.

مسعود خیاط زاده، در این دیدار با بیان لزوم کاهش و سرعت بخشی به بروکراسی اداری در گمرکات مستقر در شلمچه و آبادان گفت: باوجود گذشت ماه‌ها از انباشت کالاهای وارداتی و نیز صادراتی در دو گمرک شلمچه و آبادان هنوز بخش بزرگی از این کالاها تعیین تکلیف نشده که با عنایت به نیاز بازار شهرهای مرزی آبادان و خرمشهر در آستانه نوروز، از گمرک درخواست می‌شود تدبیر لازم را برای حل این مشکل در نظر بگیرد.

رئیس اتاق آبادان ادامه داد: بارها درباره محدودیت ساعات کاری گمرک شلمچه و نیز آبادان با مسئولین محلی و استانی صحبت شده که متأسفانه بی‌نتیجه بوده و برای همین در حاشیه سفر هیات بلندپایه سیاسی ـ اقتصادی کشورمان به عراق، بار دیگر این مشکل و دیگر مشکلات گمرکات مستقر در شلمچه و آبادان که موجب کندی در صدور کد وارداتی و ترخیص کالاهای موجود و نیز روند صادرات شده است مطرح شد که امیدواریم نتایج مطلوبی به دنبال داشته باشد.

خیاط زاده با بیان اینکه ارزش مبادلات تجاری ایران و عراق بسیار کمتر از آن چیزی است که باید باشد، گفت: در سال‌های گذشته ارزش این مبادلات بالغ‌بر 10 میلیارد دلار بوده که این رقم در آینده می‌تواند تا 20 میلیارد دلار هم افزایش یابد که البته لازمه آن توجه و اهتمام جدی و عملی دولت به بخش خصوصی است.

او در پایان سال 98 را سال سرنوشت سازی برای اقتصاد کشور دانست و گفت: تنها راه گذر از پیچ‌وخم تحریم‌ها، تقویت بخش خصوصی و کاهش تصدی‌گری دولت در فعالیت‌های اقتصادی است.

موضوعات :
در همین رابطه