رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

از سوی جامعه نیکوکاری ابرار و با حمایت اتاق ایران

طرح توسعه روستایی در روستاهای گناباد اجرا می‌شود

جامعه نیکوکاری ابرار با حمایت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و استانداری خراسان رضوی، طرح توسعه روستایی را در روستاهای گناباد اجرا می‌کند.

26 اسفند 1397
کد خبر : 18057
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

جامعه نیکوکاری ابرار با حمایت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و استانداری خراسان رضوی، طرح توسعه روستایی را در روستاهای گناباد اجرا می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در نشستی که برای هماهنگی درباره اجرای این طرح در استانداری خراسان رضوی برگزار شده بود با اشاره به آسیب‌های سیاست‌های حمایتی موجود در کشور گفت: پرداخت یارانه نتیجه پایداری در اقتصاد خانوار ندارد. بنابراین به نظر می رسد که باید از سیاست پرداخت یارانه دوری کرد و به سمت توانمندسازی مردم حرکت کرد تا اقشار مختلف جامعه از هرگونه یارانه دولتی بی نیاز شوند.

غلامحسین شافعی با اشاره به فعالیت جامعه نیکوکاری ابرار در حوزه مسئولیت اجتماعی گفت: جامعه نیکوکاری ابرار با حمایت اتاق ایران و به منظور انجام رسالت اجتماعی این تشکل بخش خصوصی تشکیل شده است.

شافعی افزود: یکی از مهمترین اثرات طرح توسعه پایدار روستایی جامعه نیکوکاری ابرار، انسجام اجتماعی است که تاکنون آثار ماندگاری در روستاهای محل برگزاری طرح داشته است.

همکاری برای توانمندسازی جوامع محلی

استاندار خراسان رضوی در این نشست با اشاره به ضرورت توجه همزمان به توسعه اقتصاد و فرهنگی گفت: در چارچوب طرح‌های توسعه‌ای خراسان رضوی به دنبال توانمندسازی جوامع محلی و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان تحصیل کرده در مناطق مختلف استان هستیم.

علیرضا رزم حسینی افزود: در قالب طرح توسعه اقتصادی-فرهنگی، به همت معین های اقتصاد مقاومتی، کارگاه های آموزشی راه اندازی کسب و کار با هدف توانمندسازی مردم و شکل گیری ادبیات مشترک به لحاظ توسعه روستایی برگزار خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی گفت: کشور را باید با شرکت های آن اداره کرد نه با نظام دیوان سالار. اتاق ایران با تقسیم بندی مناطق مختلف کشور و فعال کردن شرکت های بخش خصوصی، می‌تواند نقش مهمی در مدل توسعه اقتصادی-فرهنگی مشارکت کند.

وی اظهار کرد: توسعه اقتصادی-فرهنگی و طرح توسعه پایدار روستایی جامعه نیکوکاری ابرار هدف مشترکی تحت عنوان توانمندسازی جوامع محلی را دنبال می کنند که امیدواریم با هم افزایی، زمینه تحقق بیش از پیش این مهم فراهم شود.

در همین رابطه