رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

برای تقویت فعالیت‌های بخش خصوصی در اقتصاد ملی و استانی

ظرفیت اتاق‌های بازرگانی خوزستان یکپارچه می‌شود

فرصت بهره بردن از سه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی با ساختاری مستقل و پیشینه‌ای غنی، مزیتی است که فقط استان خوزستان از آن منتفع است و حالا در نشست هم‌نشینی این سه اتاق، مقرر شده ظرفیت‌های موجود برای تقویت فعالیت‌ها و کمک به حاکمیت تفکر بخش خصوصی در اقتصاد ملی و استانی به کار گرفته شود.

23 اردیبهشت 1398
کد خبر : 18066
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

استان خوزستان، تنها استانی در کشور است که سه اتاق بازرگانی را در خود جای داده و حالا مقرر شده ظرفیت‌های این سه اتاق برای توسعه بخش خصوصی در اقتصاد کشور و استان، یکپارچه شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر ضمن اعلام خبر فوق، گفت: بر همین اساس اعضای هیات رئیسه سه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز، خرمشهر و آبادان به‌عنوان نمایندگان بخش خصوصی استان خوزستان، باهدف تعمیق اتحاد و یکدلی و ایجاد بستری فعال، عمل‌گرا و هدفمند در جهت بهبود وضعیت اقتصادی و توسعه همه‌جانبه فعالیت‌های بخش خصوصی استان نشستی مشترک برگزار کردند.

هانی فیصلی افزود: همدلی و اتحاد اتاق‌های خوزستان فرصتی بی‌بدیل در جهت توسعه تفکر پویا و فعالیت عمل‌گرا در توسعه استان بوده که بهره بردن از آن به شکلی جامع و مفید، سال‌ها مغفول مانده بود.

او ضمن اشاره به تأثیر فزاینده پتانسیل‌های بالقوه و بالفعل خوزستان بر اقتصاد کشور تصریح کرد: وجود صنایع محوری کشور همچون نفت، گاز، پتروشیمی و فولاد، سهم به سزای فعالیت‌های کشاورزی پرورش آبزیان خوزستان در سرانه کشور، پتانسیل‌های بی‌نظیر گردشگری و وجود راه‌های ترانزیت کم‌نظیر، بنادر پویا و زیرساخت‌های تجاری و صنعتی در کنار منطقه آزاد اروند همگی خوزستان را به قطبی بی‌نظیر در حصول شاخص‌های تولید ملی و فعالیت‌های کشور تبدیل کرد است.

فیصلی تأکید کرد: بر همین اساس اتاق‌های بازرگانی عزم خود را بر این بنا نهاده‌اند تا با همدلی و اتحاد راه‌های بهره بهینه از مزیت‌های بی‌نظیر استان و حصول رشد محسوس در شاخص‌های اقتصادی ملی و استانی را تا حصول نتایج مؤثر فراهم آورند.

موضوعات :
در همین رابطه