رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

گفتگوی پایگاه خبری اتاق ایران با رئیس اتاق تعاون

سهم بخش تعاون در اقتصاد، فقط 7 درصد است

رییس اتاق تعاون ایران درباره وضعیت نامناسب این بخش و عوامل متعدد ناکامی آن در رسیدن به اهداف پیش بینی شده توضیح می‌دهد.

06 تیر 1395
کد خبر : 2117
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
رییس اتاق تعاون ایران درباره وضعیت نامناسب این بخش و عوامل متعدد ناکامی آن در رسیدن به اهداف پیش بینی شده توضیح می‌دهد.

بهمن عبدالهی، رییس اتاق تعاون ایران

 رییس اتاق تعاون ایران با گلایه از وضعیت نامناسب بودجه مالی این بخش اظهار کرد: وضعیت بخش تعاون خیلی متفاوت از سایر بخش‌های اقتصادی نیست و شرایط نامناسب اقتصادی کشور روی بخش تعاون نیز تاثیرگذار بوده است.

بهمن عبدالهی با اشاره به وجود مشکلات متعدد در بخش تعاون ادامه داد: با توجه به رکودی که در بخش تقاضا وجود دارد، فروش کالاها و محصولات در بازار وضعیت مناسبی ندارد. همچنین قیمت تمام شده کالاهای تولید داخل بالاست که این امر رغبت مشتریان برای خرید کالاهای وارداتی و خارجی را افزایش می‌دهد.

او مشکل اصلی این بخش را همچنان تامین منابع مالی دانست و گفت: اگر دولت این مشکل را حل کند مانع عمده‌ای از سر راه تعاون برداشته می‌شود. اتاق تعاون اهدافی برای خود ترسیم کرده بود که عواملی همچون عدم اجرای قوانین، عدم اجرای احکام توسط دولت و دخالت دولت در امور جاری تعاونی‌ها باعث عدم توفیق این بخش در رسیدن به اهداف خود شد.

رییس اتاق تعاون ایران ضمن اشاره به اصل 44 قانون اساسی توضیح داد: اقتصاد تعاونی به جهت قوانین مخصوصا نص صریح قانون اساسی باید 25درصد از سهم اقتصاد کشور را در اختیار داشته باشد. احکام برنامه پنجم نیز همین امر را حکم کرده‌اند اما متاسفانه در حال حاضر سهم بخش تعاون از اقتصاد کشور شش یا هفت درصد بیشتر نیست.

عبدالهی معتقد است که تامین منابع مالی، تسهیل فضای کسب و‌کار، رفع موانع تولید و رفع موانع کسب‌و کار باید جزو اهداف اقتصادی دولت قرار گیرد.

موضوعات :
در همین رابطه