رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

بررسی پایگاه خبری اتاق ایران از گزارش ثروت جهانی در سال 2015

نبض ثروت جهان در دست سوپرثروتمندان آسیایی

ثروتمندان آسیایی حالا 17.39 تریلیون دلار سرمایه‌ در اختیار دارند در حالی که ثروت سوپرثروتمندان آمریکایی، 16.61 تریلیون دلار است.

12 تیر 1395
کد خبر : 2222
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

میزان سرمایه‌ای که به وسیله افراد سوپر ثروتمند جهان کنترل می‌َشود، هر سال افزایش پیدا می‌کند. افراد با سرمایه بالای یک میلیون دلار، می‌توانند عضو باشگاه میلیونرها شوند. حالا گزارش‌ها نشان می‌دهد 59 تریلیون دلار از کل سرمایه و ثروت جهان در سال 2015، در دست اعضای این باشگاه بوده است.

بر اساس گزارش شرکت امور مالی کاپگمینی که یک شرکت چند ملیتی فرانسوی است، میلیونرهای آسیایی میزان بیشتری از ثروت جهانی را نسبت به آمریکایی‌ها کنترل می‌‌کنند. در مورد خدمات، فن‌آوری و مراقبت‌های بهداشتی هم همین‌طور است. میلیونرهای آسیایی حالا 17.39 تریلیون دلار سرمایه‌ در اختیار دارند در حالی که ثروت سوپرثروتمندان آمریکایی، 16.61 تریلیون دلار است.

جمعیت باشگاه میلیونرهای جهان هم در حال رشد است، در سال 2015، 4 درصد نسبت به سال پیش بیشتر شده و به 15.4 میلیون نفر رسیده است.

نقشه زیر پراکندگی جمعیت و ثروت سوپر ثروتمندان عضو در باشگاه میلیونرها را نشان می‌دهد. اعدادی که در کادر سبز به عنوان سرمایه آن‌ها ذکر شده، به تریلیون دلار است.

 

در همین رابطه