رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

استاندار قزوین عنوان کرد؛

بخش خصوصی باید محور اقتصاد استان قزوین باشد

مشکلات اقتصادی بخش خصوصی استان قزوین در دیدار رئیس و هیئت رئیسه اتاق قزوین با استاندار این استان بررسی شد

20 تیر 1395
کد خبر : 2333
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نشست مشترک هیات رئیسه و استاندار قزوین با محوریت بررسی مسایل بخش خصوصی این استان  برگزار شد.

فریدون همتی، استاندار قزوین در نشست با اعضای هیات رئیسه اتاق قزوین گفت: اتاق به عنوان نماینده بخش خصوصی نقش موثری در توسعه اقتصادی استان دارد و با جلب اعتماد و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی  می‌تواند زمینه و بستر رونق و توسعه را در استان فراهم می‌کند. 

وی با تاکید بر نقش محوری اتاق در اقتصاد استان افزود: اتاق قزوین در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف از جمله اعزام و پذیرش هیات‌های خارجی، سرمایه گذاری، صادرات و بازریابی نقش محوری و کلیدی داشته و به عنوان پیشگام در این حوزه ها نقش فعالی ایفا می‌کند و مدیریت ارشد استان نیز آمادگی هرگونه حمایت و پشتیبانی از برنامه‌ها و فعالیت‌های اتاق قزوین را در این حوزه‌ها دارد.

استاندار قزوین با تاکید بر ضرورت توسعه و گسترش دامنه ماموریت‌ها و فعالیت‌های اتاق در شرایط فعلی تصریح کرد: اتاق قزوین می‌تواند با جلب اعتماد سرمایه گذاران و تعامل و رایزنی با دستگاه های دولتی فضایی فراهم کند که بخش زیادی از واحدهای صنعتی نیمه تمام یا غیرفعال مجدداً به چرخه تولید و فعالیت اقتصادی برگردند.
همتی افزود: با محوریت اتاق، میزان و درجه اعتماد بخش خصوصی و دولتی نسبت به یکدیگر افزایش می یابد تا اعتبار و جایگاه بخش خصوصی اعم از تولیدگنندگان، سرمایه گذاران و تجار و صادرکنندگان در جامعه افزایش یابد.
نماینده عالی دولت در استان از طراحی سیستم نظارت درونی بر عملکرد بخش خصوصی  از سوی اتاق به عنوان یکی از اولویت ها و ضروریات نام برد و خاطر نشان کرد: مدیران دستگاه های اجرایی باید از فرصت ها حداکثر استفاده را در راستای رسیدگی به مشکلات مردم و به ویژه بخش های تولید و سرمایه گذاری داشته باشند و برای رفع مشکلات  منتظر معجزه یا ظهور قهرمان نباشند.

استاندار قزوین افزود: درحوزه اقتصاد استان در مرحله اول باید بخش خصوصی واتاق محور قرار بگیرد. ما ابتدا سعی کردیم جلوتر از اتاق باشیم و اتاق پشت سر ما حرکت کند و ازاین به بعد همین  انرژی را خواهیم گذاشت و اتاق را جلو می اندازیم و ما هم پشت سرش و درکنارش قرارداریم و هرچه قدر بتوانیم از وجود نخبگان بخش خصوصی در پیشرفت اقتصاد استان استفاده می کنیم.

همتی با اشاره به لزوم راه اندازی اتاق فکر و هم اندیشی با حضور کارآفرینان برتر و افراد صاحب نظر  بیان کرد: قزوین استانی با استعداد و برخوردار از سابقه بلند در حوزه تولید و تجارت است و از پشتوانه و ظرفیت  بالایی  برای  جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی دارد که با توجه به شرایط جدید پسابرجام و ورود هیات های خارجی  باید از این فرصت برای توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر استان بهره برد.

گفتنی است در ابتدای این نشست  رئیس و اعضای هیات رئیسه اتاق قزوین به بیان نقطه نظرات و دیدگاه های خود در راستای انتظارات بخش خصوصی و استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت‌های اتاق در روند توسعه اقتصادی و بازرگانی پرداختند.

موضوعات :
در همین رابطه