رادیو مجازی اتاق ایران - 29 اردیبهشت 1403

سفیر شیلی در دیدار با مدیر دوجانبه امور بین الملل اتاق ایران:

سفر هیات سیاسی و اقتصادی شیلی به ایران در نیمه دوم شهریور

هیات سیاسی و اقتصادی شیلی در جهت توسعه مناسبات اقتصادی و یافتن فرصت های همکاری، نیمه دوم شهریورماه به تهران سفر می کند.

20 تیر 1395
کد خبر : 2365
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

فرناندو برگونو در دیدار با ابوالفضل رهنما، از سفر هیات سیاسی و اقتصادی شیلی با هدف توسعه مناسبات اقتصادی، به سرپرستی وزیر امورخارجه این کشور در نیمه دوم شهریورماه خبر داد.

فرناندو برگونو، سطح مناسبات اقتصادی بین ایران و شیلی را 4 میلیون دلار عنوان کرد و گفت: هیات اقتصادی شیلی با هدف توسعه مناسبات و افزایش همکاری ها برای رسیدن به 50 برابر سطح فعلی به ایران سفر می کند.

وی ضمن اشاره به تولید نیترات پتاسیم بصورت طبیعی در این کشور، هدف حضور شرکت های خصوصی در سفر آتی را، یافتن فرصت های فروش مستقیم این محصول به ایران عنوان کرد و افزود: شرکت های معروف شیلی در یک سیمنار تخصصی جهت معرفی بیشتر نیترات پتاسیم و یافتن همتای تجاری در زمینه های مختلف کشاورزی حضور خواهند یافت.

بازگشایی سفارت شیلی پس از سال ها

ابوالفضل رهنما، مدیر روابط دوجانبه اموربین الملل اتاق ایران، بازگشایی سفارت شیلی پس از سال ها در تهران را زمینه ساز توسعه مناسبات اقتصادی بیشتر عنوان کرد و گفت: با توجه به موقعیت خوب شیلی و ظرفیت های اقتصادی آن در منطقه آمریکای لاتین، فرصت مناسبی برای افزایش همکاری بین فعالان تجاری دو کشور فراهم است.

رهنما، سفر هیات های اروپایی و آسیایی طی یک سال اخیر را بیانگر عزم مقامات کشورها برای توسعه همکاری های سیاسی و اقتصادی با ایران خاطر نشان کرد و افزود: موقعیت جغرافیایی ایران، دسترسی به کشورهای همسایه، حمل و نقل سریع و ارزان به بازارهای منطقه در کنار امکانات اتاق ایران با شعبه های استانی فرصت های ویژه ای را برای شرکت های خارجی مشتاق به همکاری با ایران فراهم آورده است.

مدیر روابط دوجانبه به آمادگی اتاق ایران برای پذیرش هیات تجاری اشاره کرد و گفت: تشکل ها و کمیسیون های تخصصی اتاق ایران، پتانسیل خوبی برای دعوت از فعالان اقتصادی در زمینه های مختلف دارند که در دعوت از فعالان اقتصادی برای سمینار تجاری با شیلی، از این ظرفیت استفاده خواهیم کرد

موضوعات :
در همین رابطه