رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

رئیس اتاق ارومیه در دیدار با سفیر فنلاند عنوان کرد؛

ظرفیت‌های مطلوب آذربایجان غربی در استخراج سنگ‌های باکیفیت

21 تیر 1395
کد خبر : 2392
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

در دیدار سفیر فنلاند در ایران با اعضای هیات رئیسه و هیات نمایندگان اتاق ارومیه، مهمترین زمینه‌های همکاری‌های دو جانبه در زمینه سرمایه گذاری‌های مشترک و راهکارهای توسعه روابط اقتصادی و تجاری بین استان آذربایجان غربی و کشور فنلاند بررسی شد.

حسن انتظار، رئیس اتاق ارومیه با اشاره به ظرفیت‌های استان آذربایجان غربی در بخش‌های مختلف صنعت، معدن و کشاورزی و نیز موقعیت سوق الجیشی و مرز مشترک با سه کشور نخجوان، ترکیه و عراق گفت: در آذربایجان غربی از لحاظ امنیت مشکل خاصی نیست و با توجه به توانمندی‌های بالقوه و بالفعل استان قابلیت سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف استان وجود ندارد.

رئیس اتاق ارومیه به تشریح دستاوردهای استان در حوزه پزشکی و پیشرفت این بخش پرداخت و ضرورت انجام سرمایه گذاری‌های مشترک دو جانبه در زمینه صنایع تبدیلی،کشاورزی و نیز بخش معدن را خاطر نشان کرد و گفت: آذربایجان غربی در استخراج انواع سنگ‌های معدنی با کیفیت بالا از جمله تیتان،گرانیت و مرمریت برای استحصال، فرآوری و صادرات این سنگ‌ها ظرفیت‌های خوبی دارد.

تأکید بر شناسایی فرصت‌های اقتصادی و تجاری آذربایجان غربی و فنلاند

 هری کمرانین، سفیر فنلاند بااشاره به ظرفیت‌ها و شاخص‌های اقتصادی این کشور نظیر کشتی سازی، صنایع معدنی، صنایع چوب و جنگل داری، تکولوژی‌های نوین و نیز فناوری‌های زیست محیطی و انرژی‌های سالم ،گفت: برخی از شرکت‌های فنلاندی حدود چهل سال است که در بخش معدن ایران فعالیت می‌کنند و در این راستا شرکت نیوآیکن فنلاند در زمینه ساخت بیمارستان هوشمند و داروخانه رباتیک برای اولین بار در ایران و استان آذربایجان غربی همکاری کرده که در آینده نزدیک به بهره برداری می‌رسد.

سفیر فنلاند همچنین با اشاره به تنوع و کیفیت بالای محصولات کشاورزی آذربایجان غربی، خواستار توسعه همکاری ها و مراودات تجاری و انجام مذاکرات و رایزنی های دو جانبه گردید و بر ضرورت شناسایی فرصت‌های اقتصادی و تجاری دو طرف تاکید کرد.

در همین رابطه