رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

رئیس اتاق قزوین در دیدار با هیئت ایتالیایی عنوان کرد؛

تأکید بر سرمایه گذاری مشترک و انتقال تکنولوژی

22 تیر 1395
کد خبر : 2448
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نشست مشترک تجار و تولیدکنندگان استان قزوین با هیات تجاری و سرمایه گذاری ایتالیا دراتاق قزوین برگزار شد.

علیرضا کشاورز قاسمی، رئیس اتاق قزوین گفت: استان قزوین با داشتن ۳۵۰۰  واحد صنعتی و تولیدی کوچک و بزرگ، جایگاه ویژه ای در تولید محصولات متنوع صنعتی دارد. وی افزود: در تولید محصول نهایی نیز جایگاه خوبی داریم و در دعوت از هیات ‌های خارجی به هیچ وجه دنبال واردات کالای خارجی نیستیم بلکه سرمایه گذاری مشترک، انتقال تکنولوژی و تولید محصولات صادرات محور در اولویت توافق های اقتصادی ما قرار دارد.

کشاورز قاسمی افزود: با داشتن ظرفیت‌های تولید محصولات کشاورزی برای صادرات محصول به بازار روسیه آماده ایم با تجار ایتالیایی وارد مذاکره شویم.

وی افزود: رویکرد ما در اتاق قزوین ارتباط موثر با تجار و بازرگانان دیگر کشورهای علاقمند برای سرمایه گذاری مشترک و انتقال تکنولوژی است و در این جلسه نیز امیدواریم با رسیدن به نتایج ارزشمند و راهکاری برای توسعه مناسبات تجاری برسیم.

در این نشست که نمایندگان شرکت شهرک‌های صنعتی، سازمان صنعت، ستاد سرمایه گذاری خارجی استان و بخش خصوصی نیز حضور داشتند در خصوص توسعه بخش گلخانه ای، شبکه حمل و نقل کالا، تفکیک زباله، نوسازی ناوگان حمل و نقل تبادل نظر شد.

ماسیمو بوسکولو، از اعضای هیئت و مدیرعامل شرکت مستر دلتای ایتالیا گفت: قزوین ظرفیت‌های بسیار خوبی برای اجرای طرح های نوین کشاورزی دارد وآمادگی داریم شرایط سرمایه گذاری در این منطقه را بررسی کنیم.

بوسکولو داشت: شرکت های ایتالیایی در زمینه احداث گلخانه های مدرن تجربه خوبی دارند و با توجه به ظرفیت قزوین می‌توانیم در این بخش مشارکت کنیم.

وی افزود: شرکت های ما درتولید جوانه و نهال کشاورزی نیز شاخص هستند و و آماده ایم تجریبات خود را در اختیار بازرگانان ایران قرار دهیم.

مدیرعامل شرکت مستر دلتا تولیدکننده و پرورش دهنده گیاهان گلخانه ای کشور ایتالیا تصریح کرد: در آینده نزدیک یک هیئت بزرگ ایتالیایی به ایران سفر خواهد کرد که اگر شرایط فراهم شود می توان تعدادی از این افراد را به سفر به قزوین ترغیب کرد تا با ظرفیت های این منطقه بیشتر آشنا شوند.

 

موضوعات :
در همین رابطه