رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

رئیس اتاق بجنورد:

شش قرارداد بین فعالان اقتصادی خراسان شمالی و کشورهای آذربایجان و گرجستان منعقد شد

رئیس اتاق خراسان شمالی: شهریورماه امسال، هیات تجاری 22 نفره از تجار و بازرگانان استان خراسان شمالی به کشور گرجستان اعزام شدند.

09 مهر 1395
کد خبر : 2453
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی از انعقاد شش قرارداد تجاری میان فعالان اقتصادی خراسان شمالی و کشورهای آذربایجان و گرجستان در نتیجه اعزام هیات 22 نفره به این کشورها خبر داد.

محمد صمدی، در نشست خبری با خبرنگاران استان خراسان شمالی، به اعزام و پذیرش هیات تجاری اتاق خراسان شمالی طی روزهای اخیر اشاره کرد وگفت: شهریورماه امسال، هیات تجاری 22 نفره از تجار و بازرگانان استان خراسان شمالی به کشور گرجستان اعزام شدند.

صمدی نتایج کلی این سفر را انعقاد قرارداد دو تفاهم نامه کلی با کشور آذربایجان و گرجستان و استان خراسان شمالی در زمینه‌های مختلف اعزام و پذیرش هیات تجاری، توریست، گردشگری عنوان کرد و گفت: در این سفر شش قرارداد در زمینه‌های مختلف صادرات، واردات و یک تفاهم نامه در زمینه توسعه مکانیزه کشاورزی، خدمات فنی مهندسی منعقد شد.

صمدی بیشترین زمینه علاقمندی کشور گرجستان با استان خراسان شمالی را در زمینه تولید محصولات کشاورزی مکانیزه اعلام کرد و افزود: کشور گرجستان به لحاظ فراوانی آب از پتانسیل بالایی برخوردار است و باید از این ظرفیت بالا در زمینه کشاورزی بهره مند شد.

رئیس اتاق خراسان شمالی، کشور گرجستان را یک کشور قانونمند و دارای راه های دسترسی بالا با کشورهای اروپایی دانست وگفت: کشور گرجستان طی سال های گذشته و اکنون روابط تجاری بسیار خوبی با جمهوری اسلامی ایران داشته است.

صمدی از حضور پررنگ تجار و بازرگانان و توریست های ایرانی بسیار به کشور گرجستان خبرداد و گفت: طی سفر اخیر اتاق خراسان شمالی به کشور گرجستان، نشست ها و جلسات مختلفی با وزارتخانه ها از جمله وزارت کشاورزی این کشور و.... انجام شد که منجر به انعقاد چندین تفاهم نامه مشترک بین کشور گرجستان و استان خراسان شمالی شد.

رئیس اتاق خراسان شمالی به جلسات مختلف اتاق خراسان شمالی با فعالان اقتصادی کشور گرجستان طی سفر اخیر اشاره کرد وگفت: در این سفر پیشنهادات خوبی در زمینه واگذاری زمین، اقامت، تردد، صدور ویزا و روادید، سرمایه گذاری مشترک صورت گرفت که مورد رضایت و علاقمندی هر دو طرف بود.

رئیس اتاق خراسان شمالی افزود: در این سفر  چندین جلسه با فعالان اقتصادی کشور آذربایجان در رابطه با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان برگزار شد و همچنین نشستی با وزارت کشاورزی با حضور معاون وزیر کشاورزی گرجستان در زمینه کشاورزی مکانیزه ، نحوه واگذاری زمین های کشاورزی، قیمت، آب و برق و .... مذاکراتی انجام و منجر به انعقاد قرارداد شد.

صمدی به برگزاری جلسات اثرگذار در زمینه توریست وگردشگری اشاره کرد وگفت: فعالان اقتصادی آذربایجان ابراز علاقمندی کردند در زمینه توریست هیات تجاری به خراسان شمالی اعزام کنند.

وی همچنین ساخت هتل‌های پنج ستاره، تولید و فرآوری گیاهان دارویی را از دیگر زمینه‌های مورد علاقه فعالان اقتصادی آذربایجانی عنوان کرد.

 

موضوعات :
در همین رابطه