رادیو مجازی اتاق ایران - 29 اردیبهشت 1403

در اتاق بوشهر عنوان شد؛

بازنگری در قوانین تامین اجتماعی ضروری است

یک استاد دانشگاه در اتاق بوشهر بر اصلاح قوانین تأمین اجتماعی با مشارکت سه‌جانبه کارفرما، کارگران و حاکمیت تأکید کرد.

26 تیر 1395
کد خبر : 2515
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

یک استاد دانشگاه و مشاور حقوقی گفت: با وجود گذشت حدود 40 سال از تصویب قوانین تامین اجتماعی ضرورت بازنگری در برخی از قوانین احساس می‌شود.

مجید نجارزاده هنجنی، استاد دانشگاه و مشاور حقوقی درحاشیه برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با قوانین و مقررات تامین اجتماعی در مصاحبه با خبرنگار اتاق بوشهر گفت: پس از تصویب قانون تامین اجتماعی الحاقات و اصلاحاتی روی آن صورت گرفته که سبب پیچیدگی آنها شده و قوانین یاد شده را نیازمند اصلاح کرده است.

وی بیان کرد: اصلاح قوانین تامین اجتماعی باید از رویکرد بالا به پایین صورت گیرد و این امر نیازمند مشارکت سه جانبه کارفرما، کارگران و حاکمیت است.

نجارزاده هنجنی گفت: کارفرمایان و صاحبان مشاغل از آنجا که گروه مخاطب فراوانی متشکل از بیمه شدگان دارند باید به نحو مطلوبی در جریان قوانین مربوط به این حوزه قرار گیرند.

وی تاکید کرد: آشنا نبودن کافرمایان با قوانین مربوط به تامین اجتماعی در برخی موارد باعث ظلم هایی ناخواسته بربیمه شدگان می شود که ذینفعان بیمه باید در جریان قوانین حوزه خود قرار گیرند.

نجارزاده هنجنی گفت: چنانچه قرار بر اصلاح قوانین طبق رویه سابق باشد و کارگر و کارفرما نقشی در آن نداشته باشد حفظ وضعیت موجود قوانین بیمه ای به مراتب مناسب تر از اصلاح آن است.

در این کارگاه آموزشی که از سوی اتاق بوشهر برگزار شده بود بیش از 50 نفر از فعالان اقتصادی و کارفرمایان حضور داشتند و در جریان قوانین تامین اجتماعی مربوط به حوزه کاری خود قرار گرفتند.

موضوعات :
در همین رابطه