رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

استاندار قزوین در نشست شورای گفت و گو عنوان کرد؛

هچ دستگاه اجرایی حق ندارد به بهانه بدهی مانع فعالیت واحدهای صنعتی شود

بیست و پنجمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان قزوین تشکیل شد.

28 تیر 1395
کد خبر : 2572
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

بیست و پنجمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان قزوین تشکیل شد.

فریدون همتی، استاندار قزوین با بیان اینکه در شرایط خاصی هستیم و نباید بگذاریم واحدهای صنعتی دچار مشکل شوند، گفت: دستگاه اجرایی حق ندارد به بهانه بدهی مانع تولید و فعالیت واحدهای صنعتی شود.

همتی گفت: دولت در شرایط ویژه‌ای قرار دارد و با مشکلات اقتصادی و مالی موجود از بخش دولتی و خصوصی انتظار داریم با درک شرایط موجود با تعامل منطقی برای حل مسائل تلاش کنند.

استاندار قزوین تصریح کرد: از دستگاههای دولتی انتظار انعطاف بیشتر، تسریع در کار و همراهی با تولیدکنندگان را داریم و از بخش خصوصی هم توقع داریم از فرصت ایجاد شده برای اعتماد سازی استفاده کنند و با پرداخت بدهی های خود به تعهدات عمل کنند.

همتی گفت: در شرایط خاصی هستیم لذا نباید بگذاریم حتی یک واحد تولیدی در استان ما تعطیل شود و به بیکاری و آسیب های اجتماعی دامن زده شود و با قاطعیت اعلام می کنیم هیچ دستگاهی حق ندارد مانع تولید و یا تعطیلی واحد صنعتی و کشاورزی در استان شود.

وی بیان کرد: باید برای ایجاد رونق در فضای کسب و کار تلاش کنیم و هنگامی که یک مفاصا حساب می‌تواند به تولیدآسیب بزند باید دراستان تدبیر کنیم و با اختیارات استانی نگذاریم بر مشکلات تولیدکنندگان اضافه شود.

همتی اضافه کرد: اگر واحدی بدهی مالیاتی، بیمه ای و بانکی دارد و دستگاهی برای دریافت مطالبات خود تصمیم به اعمال قانون و یا مصوباتی کرده که موجب تعطیلی و یا توقف تولید شود مورد بازخواست قرار خواهد گرفت و تاکید داریم این موارد در ستاد تسهیل به استانداری اعلام شود تا ما تصمیم بگیریم.

 استاندار قزوین با اشاره به مشکل توزیع شیر در استان و مشکلات خرید این محصول گفت: باید کارخانه بزرگ شیر در استان راه اندازی کنیم تا ضمن خرید همه شیرهای تولیدی نسبت به تامین نیاز آینده استان وکشور با شیوه ای اصولی گام برداریم.

علیرضا کشاورز قاسمی،رئیس اتاق قزوین گفت: شورای گفتگو با شناسایی مشکلات و موانع تولید و ایجاد تعامل منطقی با مسئولان، بهترین مکان برای تسریع در حل مشکلات و برداشتن موانع تولید است.

رئیس اتاق قزوین گفت: از مدیران واحدهای صنعتی خواسته‌ایم هرجا با دستگاهی مشکل دارند با اتاق درمیان بگذارند و با همین روش توانسته‌ایم بسیاری از موانع را با حضور مدیران دستگاه‌های مرتبط از مسیر تولید برداریم.

وی اضافه کرد: برای تمدید و صدور کارت بازرگانی ارائه مفاصاحساب ضروری است که این کارمشکل ساز شده و از مسئولان انتظار داریم با تقسیط بدهی قطعی مالیاتی و بیمه‌ای از توقف فعالیت تولیدکنندگان جلوگیری کنند.

موضوعات :
در همین رابطه