رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

پایگاه خبری اتاق ایران گزارش می‌دهد

بازار نفت بالاخره بازگشت ایران را احساس کرد

بررسی‌های پایگاه خبری اتاق ایران از تحلیل‌های رویترز نشان می‌دهد بازار جهانی نفت به تازگی متوجه بازگشت ایران شده و به همین خاطر قیمت‌ها پایین باقی می‌ماند.

29 تیر 1395
کد خبر : 2635
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

قیمت نفت در روز سه‌شنبه روی 47دلار در ازای هر بشکه باقی ماند. بررسی‌های پایگاه خبری اتاق ایران از گزارش رویترز نشان می‌دهد اختلالاتی در عرضه نفت لیبی به وجود آمده اما با این وجود هنوز نگرانی‌هایی در مورد مازاد عرضه نفت خام و فرآورده‌های نفتی وجود دارد که باعث کاهش قیمت نفت شده‌است.

در پایانه شرقی تولید نفت لیبی اعتراضاتی برای افزایش دستمزدها صورت گرفته‌است که باعث به تعلیق درآمدنِ تولید 100هزار بشکه نفت در روز شده‌است.

هرچند این خبرها باعث افزایش قیمت نفت شده‌است اما تحلیل‌گران نفتی بر این باورند که ساختار بازار هنوز خرسی است.

اولیور جاکوب از یک موسسه مشاوره انرژی می‌گوید: «ما اکنون وارد دوره‌ای شده‌ایم که بازار نفت کم‌کم بازگشت دوباره ایران را احساس می‌کند.»

او می‌گوید: «عربستان سعودی از تقاضای فصلی خود فاصله می‌گیرد و به همین خاطر قثیمت نفت دوباره تحت فشار بسیاری قرار خواهد گرفت چرا که تقاضا کاهش خواهد یافت.»

نفت برنت حوزه دریای شمال به قیمت 47.22دلار در ازای هر بشکه رسیده‌است. شاخص نفتی دبلیوتی‌آی نیز به 45.42دلار در ازای هر بشکه رسیده‌است.

تمامی مخازنی که در ایالات متحده امریکا، اروپا و آسیا وجود داشته‌اند لبریز از نفت شده‌اند. انتظار می‌رود تولید نفت شیل امریکا نیز در ماه آینده کاهش شدیدی را تجربه کند اما هیچ‌کدام از این موارد مانع کاهش قیمت نفت نشده و دلیل آن نیز این است که ساختار بازار نفت به کلی تغییر کرده‌است.

در همین رابطه