شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت می‌گوییم

رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

گزارش رویترز نشان داد

قیمت نفت به کمترین میزان در دو ماه گذشته رسید

قیمت نفت امروز (دوشنبه) در میان نگرانی‌هایی که در مورد مازاد عرضه نفت در بازارهای جهانی ایجاد شده به پایین‌ترین میزان خود در دو ماه گذشته رسیده‌است.

04 مرداد 1395
کد خبر : 2756
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

قیمت نفت امروز (دوشنبه) در میان نگرانی‌هایی که در مورد مازاد عرضه نفت در بازارهای جهانی ایجاد شده به پایین‌ترین میزان خود در دو ماه گذشته رسیده‌است.

بررسی‌های پایگاه خبری اتاق ایران از گزارش رویترز نشان می‌دهد نفت برنت حوزه دریای شمال امروز به قیمت 45.58دلار در ازای هر بشکه معامله شده‌است. نفت دبلیوتی‌آی نیز به عنوان شاخص نفتی امریکا به قیمت 44.11دلار در ازای هر بشکه در بازارهای نفت معامله شده‌است. به این ترتیب هر دو شاخص به پایین‌ترین قیمت خود در دو ماه گذشته رسیده‌اند.

معامله‌گران نفت بر این باورند که مازاد عرضه نفت در بازارهای جهانی و آشوب در رشد اقتصادی کشورهای جهان باعث نزولی شدن دوباره قیمت نفت شده‌است.

مت استنلی سرمایه‌گذار حوزه نفتی در گفت‌وگو با رویترز اظهار کرده‌است: «هیجانات در حوزه نفت و انرژی دوباره منفی شده‌است.» او تأکید کرده‌است که بازار احتمالاً پرنوسان باقی خواهد ماند.

البته بانک بارکلیز اعلام کرده در سه‌ماهه سوم سال 2016 نرخ تقاضای نفت کاهش یافته‌است. مهم‌ترین مسئله نیز به کاهش رشد اقتصادی هند و چین مربوط می‌شود چرا که این کشورها جزو واردکنندگان اصلی نفت به شمار می‌آیند.

مورگان‌استنلی نیز اعلام کرده‌است که آشوب و تنش‌هایی به بازار وارد خواهد شد که باعث می‌شود قیمت نفت دوباره سقوط کند. امریکا نیز سر دیگر ماجراست که ظاهراً با مشکلات اقتصادی مواجه شده‌است.

در کنار این موارد، تقاضای نفت پالایشگاه‌ها نیز مطرح است که مانند یک زنگ خطر برای قیمت نفت به شمار می‌آید.

در این بین هنوز کشورهایی وجود دارند که امید دارند بتوانند تولید نفت خود را افزایش بدهند. لیبی یکی از این کشورهاست که مدت‌هاست از کاهش تولید نفت رنج می‌برد چرا که نمی‌تواند از درآمدهای نفتی برخوردار شود.

در همین رابطه