شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت می‌گوییم

رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

2 مسیر پرداخت آنلاین کمک‌های نقدی به سیل‌زدگان از خارج از کشور

صلیب سرخ آلمان (GRC) و فدراسیون بین‌المللی هلال‌احمر و صلیب سرخ (IFRC) با اختصاص درگاه آنلاین، امکان پرداخت پول برای کمک به سیل‌زدگان ایرانی را فراهم کرده ‌اند.

21 فروردین 1398
کد خبر : 28223
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

 بارش‌های شدید و جاری شدن سیل در فروردین‌ماه امسال، 23 استان کشور را درگیر خود کرد و دست کم در 4 استان خسارت‌های گسترده‌ای به جا گذاشت؛ وضعیتی که بحرانی بی‌سابقه را مهمان سفره نوروز امسال ایران کرد.

 گستردگی بحران، کمک‌رسانی را کند کرده و علی‌رغم حضور تمامی نهادها و پویش‌های مردمی همچنان مناطق سیل‌زده درگیر مرحله امداد به آسیب‌دیدگان هستند. در این میان، تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران، مسیر انتقال پول به کشور برای کمک به نهادهای امدادرسان را مختل کرده است. طبق اعلام جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، علی‌رغم اینکه فعالیت‌های بشردوستانه معاف از تحریم‌ها اعلام شده، عملاً امکان انتقال پول به حساب‌های این نهاد غیرممکن شده است.

بسیاری در خارج از ایران از نخستین روز وقوع سیل در استان گلستان، برای کمک به آسیب‌دیدگان اعلام آمادگی کردند اما هیچ مسیری برای پرداخت پول به هلال‌احمر ایران که مسئول امدادرسانی به مردم بود وجود نداشت. پس از اعلام هلال‌احمر، دو نهاد بین‌المللی برای فراهم کردن امکان پرداخت کمک‌های مالی به ایران پیش قدم شدند:

 

صلیب سرخ آلمان (GRC)

در روز شانزدهم فروردین، صلیب سرخ آلمان ضمن ارسال نخستین محموله کمک‌های خارجی به ایران، اعلام کرد که حسابی را نیز برای دریافت کمک‌های مالی برای انتقال به ایران در نظر گرفته است. آلمان علاوه بر این حساب، امکان واریز آنلاین وجه را نیز فراهم کرده است:

اطلاعات حساب واریز وجه

IBAN: DE63370205000005023307

BIC: BFSWDE33XXX

Keyword: emergency aid Iran

برای ورود به درگاه پرداخت آنلاین صلیب سرخ آلمان برای کمک به ایران اینجــــا را کلیک کنید


  

فدراسیون بین‌المللی هلال‌احمر و صلیب سرخ (IFRC)

در پی درخواست کمک 5 میلیون و 100 هزار دلاری جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران از فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر (IFRC)، فراخوان اضطراری (emergency appeal) برای کمک به ایران از سوی این فدراسیون صادر و روی وب‌سایت این نهاد منتشر شد. طبق اطلاعات منتشر شده در این فراخوان، مبلغ 5 میلیون و 100 هزار دلار برای حمایت از 150 هزار نفر در مناطق سیل‌زده ایران طی مدت 9 ماه در نظر گرفته شده است.

فدراسیون بین‌المللی هلال‌احمر و صلیب سرخ یک درگاه پرداخت آنلاین نیز برای جمع‌آوری این مبلغ راه‌اندازی کرده است که از اینجـــا قابل دسترسی است.

 

موضوعات :
در همین رابطه