رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

در نشست رئیس اتاق تبریز با ا انجمن صنایع غذایی استان مطرح شد

تحقق رونق تولید با همکاری دولت و بخش خصوصی در حل مشکلات

نشست رئیس اتاق تبریز با اعضای انجمن صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی استان آذربایجان غربی با حضور مسعود پزشکیان، نایب‌رئیس مجلس در محل اتاق تبریز برگزار شد. در این نشست ضمن اینکه مشکلات عمده انجمن صنایع غذایی استان مورد بررسی قرار گرفت درباره راهکارهای تحقق شعار رونق تولید نیز بحث شد.

31 فروردین 1398
کد خبر : 28347
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نشست رئیس اتاق تبریز با اعضای انجمن صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی استان آذربایجان غربی با حضور مسعود پزشکیان، نایب‌رئیس مجلس در محل اتاق تبریز برگزار شد.

این نشست به موضوع بررسی مسائل و مشکلات انجمن صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی استان برگزار شده بود و اعضاء حاضر در نشست به طرح موضوعات خود از جمله نوسان قیمت و کمبود مواد اولیه مصرفی صنایع غذایی استان از جمله آرد، کره، روغن، گلوکز و... پرداختند.

 یونس ژائله، رئیس اتاق تبریز در این نشست گفت: 560 واحد تولیدی در این حوزه دارای پروانه بهره‌برداری هستند که با 17 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری توانسته‌اند در سال گذشته 6441 نفر اشتغال ایجاد کرده و 204 میلیون دلار تولید ثروت برای استان و کشور ایجاد کنند.

رئیس اتاق تبریز با اشاره به اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان خاطرنشان کرد: باوجود تمام سختی‌هایی که از این بابت بر مردم و صنایع کشور تحمیل می‌شود، به‌واسطه وجود بازار 500 میلیون نفری منطقه، جمعیت جوان، نیروی کار و انرژی ارزان، این امکان برای واحدهای تولیدی و صنعتی فراهم شده که در جهت توسعه اقتصادی گام‌های مؤثری بردارند.

ژائله با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در سال جدید تحت عنوان «سال رونق تولید» گفت: مطمئناً برای تحقق این پیام همکاری بین دولت و بخش خصوصی برای فائق آمدن بر مشکلات ضروری است و این بخش‌ها هیچ‌کدام به‌تنهایی نخواهند توانست بر مشکلات غلبه کنند.

در ادامه این نشست، مسعود پزشکیان، نایب‌رئیس مجلس نیز با تأکید بر همکاری نمایندگان استان در مجلس با بخش خصوصی در حل مشکلات، افزود: هر جا که اراده باشد راه پیدا خواهد شد و در شرایط موجود نیز مشارکت، همبستگی و باور به حل مسائل و مشکلات مهم‌ترین راهکار برون‌رفت است.

پزشکیان با اشاره به فرموده حضرت علی (ع) در نهج‌البلاغه افزود: ایشان تجار و صاحبان صنایع را از ارکان ثبات جامعه و دولت می‌دانند و یادآور می‌شوند، برای توانمندی هر جامعه‌ای باید از صاحبان صنایع و تجار حمایت شود تا منابع لازم برای اداره جامعه محقق شود، ازاین‌رو ما نیز باید چنین دیدگاهی داشته باشیم و برای حل مشکلات فعالان اقتصادی تلاش کنیم.

علی جهانگیری، معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی نیز در این نشست با تأکید بر اینکه مدیریت استان مصمم است با همراهی و همکاری بخش خصوصی مسائل و مشکلات اقتصادی استان را به‌صورت تخصصی مرتفع کند، گفت: معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری آمادگی خود برای برگزاری جلسات تخصصی در حوزه مختلف کاری در راستای حل مسائل و مشکلات اقتصادی جامعه را اعلام کرده و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

طاهر روحی، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی نیز در این نشست از اعضاء و هیئت‌مدیره انجمن صنایع غذایی استان خواست تا با ایجاد کارگروه کارشناسی برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت خود برای مواجهه با مسائل و مشکلات پیش رو را ارائه دهند.

حمید هاشم زاده، مدیرکل حوزه استاندار نیز با اشاره به جنگ اقتصادی که کشور با آن مواجه است، رونق تولید را نتیجه همکاری دولت و بخش خصوصی در حل مشکلات دانست و یادآور شد: همکاری و هم‌افزایی بین این دو بخش می‌تواند در جهت توسعه همه‌جانبه کشور و رفاه اجتماعی مردم مفید واقع شود.

در ادامه جلسه برخی از روسای بانک‌های استان که در این نشست حضور داشتند با تأکید بر نگاه سیستمی به مسائل و موضوعات مطرح شده در جامعه، برای حمایت از پروژه‌های بزرگ استانی اعلام آمادگی کردند.

موضوعات :
در همین رابطه