رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

رئیس اتاق ارومیه در دیدار فعالان اقتصادی شهرستان اشنویه

حل مشکلات بخش خصوصی در گرو همدلی اعضای اتاق

در نشست فعالان اقتصادی شهرستان اشنویه با مدیران استان آذربایجان شرقی و اعضای هیات نمایندگان اتاق ارومیه، بر حل مشکلات بخش خصوصی از مسیر همدلی فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی تأکید شد.

09 اردیبهشت 1398
کد خبر : 28451
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

مدیران استان آذربایجان شرقی و اعضای هیات نمایندگان اتاق ارومیه در نشست با فعالان اقتصادی شهرستان اشنویه به ظرفیت‌ها و مشکلات بنگاه‌های این شهرستان. پرداخته شد.

در ابتدای این جلسه اسعد خضری، فرماندار اشنویه با اشاره به پتانسیل‌ها و توانمندی‌های شهرستان اشنویه و همچنین موقعیت جغرافیایی و اقتصادی آن گفت: شهرستان اشنویه ظرفیت بالایی برای جذب سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف دارد.

خضری افزود: شهرک صنعتی اشنویه با ظرفیت کامل مشغول فعالیت بوده و ناحیه صنعتی نالوس نیز آماده سرمایه‌گذاری است. در این زمینه 185 هکتار زمین برای اجرای منطقه ویژه اقتصادی نیز تدارک دیده شده و پیگیری‌های مقتضی نیز در این خصوص در دست اقدام است.

فرماندار اشنویه همچنین خواستار توجه بیشتر اتاق ارومیه برای تسهیل و توسعه مراودات تجاری این منطقه و افزایش سرمایه‌گذاری‌های موردنظر با توجه به پتانسیل‌های این شهرستان شد.

در این جلسه، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه گفت: در دوره نهم و بعد از برگزاری انتخابات اتاق ارومیه به لحاظ وعده‌ای که به اعضاء اتاق در شهرستان‌های استان داده بودیم و با توجه به اهمیت شهرستان اشنویه به این شهرستان سفر کرده‌ایم تا از نزدیک مسائل و مشکلات فعالان را رصد نموده تا پس از جمع‌بندی پیگیری‌های مقتضی را از طریق مراجع زی ربط استانی و کشوری به عمل آوریم.

حسن انتظار افزود: اتاق ارومیه با استفاده از ابزارهایی نظیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، کمسیون‌های تخصصی و جلسات تخصصی در اتاق ایران، مسائل و چالش‌های پیش روی فعالان اقتصادی را شناسایی و به مراجع و مقامات عالی استان و کشور انعکاس می‌دهیم که باید از همراهی جناب آقای شهریاری استاندار آذربایجان غربی با اعضا اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه تشکر ویژه داشته باشم.

در ادامه این دید از هر یک از فعالان اقتصادی شهرستان اشنویه در بخش‌های مختلف مسائل و مشکلات خود را مطرح کرده و خواستار انجام پیگیری‌های مربوطه در جهت حل مشکلات حوزه کسب‌وکار خود شدند.

ضرورت مدیریت چالش‌ها و مشکلات پیش روی فعالان اقتصادی، پرداخت مطالبات چغندرکاران، قیمت خرید تضمینی گندم، حل مشکلات مالیاتی، کمبود شکر واحدهای تولیدی، تأمین مواد اولیه واحدهای تولیدی، ضرورت شناسنامه‌دار کردن برند سیب و گیلاس شهرستان اشنویه، حل مشکلات بانکی، تسهیل در روند صادرات محصولات کشاورزی و باغی از جمله خواسته‌های فعالان اقتصادی حاضر در این جلسه بود که رئیس اتاق ارومیه و اعضای هیات نمایندگان این اتاق بر لزوم انجام پیگیری‌های مقتضی از طریق اتاق ارومیه تأکید کردند.

موضوعات :
در همین رابطه