شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت می‌گوییم

رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق یاسوج در نشست شورای گفت‌وگو مطرح کرد

فرایند طولانی صدور مجوزها تولید را زمین‌گیر می‌کند

رئیس اتاق یاسوج در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کهگیلویه و بویراحمد، نامساعدی فضای کسب‌وکار خصوصا در فرآیند صدور مجوز برای فعالیت بنگاه‌های اقتصادی را یکی از عوامل اصلی اختلال در تولید عنوان کرد و گفت: این مسائل، تولید را زمین‌گیر کرده و برای تحقق شعار رونق تولید باید نسبت به رفع آنها اقدام شود.

09 اردیبهشت 1398
کد خبر : 28460
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

چهل و چهارمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کهگیلویه و بویراحمد، با حضور اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، نمایندگان بخش خصوصی و استاندار و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج، اولین مانع رونق تولید را فرآیند طولانی صدور مجوز دانست و گفت: نامساعدی فضای کسب‌وکار به‌ویژه در خصوص فرآیند صدور مجوز برای فعالیت بنگاه‌های اقتصادی، حوزه تولید را زمین‌گیر کرده است و برای تحقق شعار رونق تولید باید در این مورد تجدیدنظر اساسی شود.

جبار کیانی‌پور چهل و چهارمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کهگیلویه و بویراحمد، افزود: در شرایطی که بخش خصوصی از دولت طلبکار است اما حساب بیشتر شرکت‌های این بخش به دلیل بدهی به دستگاه‌های دولتی و عمومی مسدود می‌شود و در فعالیت آنها اختلال ایجاد می‌کند.

او با تأکید بر اینکه کهگیلویه و بویراحمد بااین‌همه نعمت‌های خدادادی و توانایی، نباید پسوند توسعه‌نیافتگی را یدک بکشد، تصریح کرد: مجموعه عوامل مختلفی که مانع تحقق رونق تولید در این استان هستند در اتاق یاسوج شناسایی شده‌اند.

کیانی‌پور با بیان اینکه در استان‌هایی مانند کهگیلویه و بویراحمد باید قوانین مزاحم برای سرمایه‌گذاران حذف شود، گفت: اخذ تسهیلات و منابع بانکی و ماده ۱۸۶ قانون امور مالیاتی از جمله مواردی است که مانع رسیدن به رونق تولید در کهگیلویه و بویراحمد می‌شود.

او با اشاره به وجود طلبکار بودن بخش خصوصی از دولت، ابراز داشت: صندوق تأمین اجتماعی صاحبان اصلی خود که کارفرمایان هستند را بدون اطلاع قبلی جریمه می‌کند.

به گفته کیانی‌پور، بخش خصوصی در افزایش و کاهش نرخ ارز بی‌تقصیر است و برای برون‌رفت از مشکلات موجود باید چاره‌اندیشی شود.

او با اشاره به مشکلات اخذ تسهیلات در این استان، گفت: بانک‌ها به‌عنوان تضمین از بخش خصوصی وثیقه‌های میلیاردی می‌خواهند که در توان این بخش نیست.

رئیس اتاق یاسوج با بیان اینکه اوراق و اسناد خزانه، بخش خصوصی را اوراق کرده افزود: دولت به‌جای اسناد و اوراق خزانه گشایش اعتبار ایجاد کند تا بتوان خسارت‌ها را جبران کرد.

راهکارهایی برای رشد موزون در کشور نیاز است

علی‌محمد احمدی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: بنا به تجربیات چهار دهه گذشته، باید در سطح کلان به دنبال راهکارهایی بود که رشد موزون برای همه نقاط کشور ایجاد شود؛ چراکه امروز آنچه در برخی استان‌ها تجربه می‌کنیم از آرمان‌های انقلاب و نظام دور است و باید به دنبال راهکارهایی برای رشد باشیم.

احمدی به برخی از اقدامات انجام شده در استان اشاره کرد و افزود: به همت مردم استان و همکاری خوب نمایندگان و مسئولان، در کنار کاستی‌های موجود، کارهای خوب انجام شده و کهگیلویه و بویراحمد در بین ۳۰ استان، از بهبود مستمر فضای کسب‌وکار برخوردار بوده است.

به گفته او در این استان در جذب اعتبارات روستایی اقدامات خوبی شده و در تهاتر بانکی و مالیاتی نیز عملکرد خوبی ثبت شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: در بعد فضای عمومی بر اساس آمارهای کشوری اتاق ایران، در سال ۹۷، بهبود فضای کسب‌وکار ایجاد شد و در این شاخص کهگیلویه و بویراحمد در رتبه نخست کشور قرار گرفت.

احمدی به اشاره به فشار دشمنان در حوزه اقتصادی بر کشور، گفت: علیرغم همه تحریم‌ها، با همت مردم و تلاش متولیان، اجازه داده نشد که مسیر رشد استان متوقف شود.

احمدی با بیان اینکه با بهره‌گیری از ظرفیت همدلی و تلاش مردمی بحران‌های مختلفی در کشور کنترل شد، افزود: سیل اخیر کهگیلویه و بویراحمد زیر سایه دیگر استان‌ها دیده نشد و بیش از یک هزار و ۳۰ کیلومتر راه تخریب، ده‌ها پل ویران و چند نفر از هم استانی‌ها جان خود را در این حادثه از دست دادند.

او با انتقاد از اینکه برخی از بانک‌های خصوصی منابع استان را جمع می‌کنند و در استان‌های دیگر کار می‌کنند افزود: معمایی که وجود دارد این است که چرا به‌جای اینکه استان‌های بزرگ به ما کمک کنند، نیروی انسانی و منابع بانکی ما به رشد آن‌ها کمک می‌کند؟

موضوعات :
در همین رابطه