رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

رئیس اتاق ارومیه در دیدار با سفیر ایران در هانوی

توسعه صادرات به ویتنام به همیاری دستگاه دیپلماسی نیازمند است

رئیس اتاق ارومیه در دیدار با سفیر ایران در هانوی ویتنام، با اشاره به اینکه آذربایجان غربی ظرفیت‌های بالایی در حوزه صادرات محصولات کشاورزی و غذایی دارد، توسعه صادرات این محصولات به ویتنام را نیازمند همیاری دستگاه دیپلماسی دانست.

16 اردیبهشت 1398
کد خبر : 28560
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در هانوی ویتنام با صالح ادیبی سفیر کشورمان در این کشور دیدار و گفتگو کرد.

در این ملاقات که با حضور رایزن اقتصادی و کارشناس سفارت ایران در ویتنام برگزار شد، حسن انتظار، رئیس اتاق ارومیه گفت: استان آذربایجان غربی با داشتن ظرفیت‌های اقتصادی در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی می‌تواند یکی از صادرکنندگان عمده محصولات کشاورزی و غذایی به ویتنام باشد اما این امر نیازمند همیاری نمایندگان دستگاه دیپلماسی و مجموعه سفارت ایران در ویتنام است.

 سفیر ایران در ویتنام نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور آذربایجان غربی در بازارهای ویتنام گفت: دو حوزه سرمایه‌گذاری و بخش نمایشگاهی در ایجاد فضای تبادلات تجاری بسیار مفید خواهند بود و اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری و بازاریابی برای حضور بازار ۹۵ میلیون نفری ویتنام قطعاً تأثیرگذار خواهد بود.

صالح ادیبی ادامه داد: تاکنون دو محصول زعفران و پای مرغ از کشورمان به‌صورت عمده به مقصد ویتنام صادر شده و با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی آذربایجان غربی این استان می‌تواند در بحث صادرات مواد غذایی به ویتنام به‌صورت بالفعل عمل کند.

در پایان این جلسه مقرر شد که در آینده نزدیک سفیر ایران در ویتنام به‌منظور آشنایی با پتانسیل‌های استان، به آذربایجان غربی سفر کند. همچنین اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه به‌عنوان اتاق معین کشور ویتنام توسط اتاق ایران معرفی شود.

موضوعات :
در همین رابطه