رادیو مجازی اتاق ایران - 4 فروردین 1403

دستور معاون اول رئیس‌جمهور برای تدوین اولویت‌های رتبه‌بندی بنگاه‌های اقتصادی

معاون اول رئیس‌جمهور طی نامه‌ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت، خواستار تدوین اولویت‌های رتبه‌بندی بنگاه‌های اقتصادی شد.

23 اردیبهشت 1398
کد خبر : 28671
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

معاون اول رئیس‌جمهور طی نامه‌ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت با توجه به اهمیت استفاده از ظرفیت‌های موجود برای شفاف‌سازی در اقتصاد و حمایت از بنگاه‌های اقتصادی، از رضا رحمانی خواست اولویت‌های رتبه‌بندی بنگاه‌های اقتصادی تدوین شود.

امین‌الله فرهادی، مدیرعامل مرکز ملی رتبه‌بندی اتاق ایران با اشاره به دستور اسحاق جهانگیری مبنی بر بسترسازی لازم و ایجاد زمینه برای تقویت موضوع رتبه‌بندی بنگاه‌های اقتصادی، تصریح کرد: در پی گزارش اتاق ایران به معاون اول رئیس‌جمهور در مورد خدمات مرکز ملی رتبه‌بندی و اعلام آمادگی برای ارزیابی و رتبه‌بندی فعالان اقتصادی و همچنین ابراز نگرانی از بی‌توجهی نسبت به ظرفیت‌های موجود برای شفاف‌سازی و حمایت از فعالان اقتصادی، مقرر شد با دستور آقای جهانگیری، وزارت صنعت، معدن و تجارت الزامات و مشوق‌های لازم برای توسعه فعالیت‌ها در این حوزه را فراهم کند.

در این نامه تأکید شده که وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری اتاق ایران و سایر دستگاه‌های مربوطه اقدامات لازم برای توسعه رتبه‌بندی را دنبال کند.

بر گفته مدیرعامل مرکز ملی رتبه‌بندی اتاق ایران، این مرکز فهرستی از الزامات و مشوق‌های رتبه‌بندی را آماده کرده که در مسیر تصویب قرار دارد. طبق این فهرست بنگاه‌های اقتصادی در صورت حضور در فرآیند رتبه‌بندی، خدمات قابل‌توجهی از سوی اتاق ایران و دستگاه‌های اجرایی کشور دریافت می‌کنند.

در همین رابطه