رادیو مجازی اتاق ایران - 29 فروردین 1403

سامانه هوشمند ثبت اطلاعات کالا در بندر شهیدرجایی راه‌اندازی شد

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر از راه‌اندازی سیستم هوشمند ثبت اطلاعات کالا در بندر شهید رجایی خبر داد و گفت: این سیستم تا پایان سال در همه بنادر کشور اجرایی می‌شود.

25 اردیبهشت 1398
کد خبر : 28712
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک
مدیرکل امور بندری سازمان بنادر از راه‌اندازی سیستم هوشمند ثبت اطلاعات کالا در بندر شهید رجایی خبر داد و گفت: این سیستم تا پایان سال در همه بنادر کشور اجرایی می‌شود.

مجتمع بندری شهید رجایی در بندرعباس.

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی، از راه‌اندازی سیستم هوشمند برای ثبت اطلاعات تخلیه کالاهای عمومی و متفرقه در بندر شهید رجایی خبر داد.

روانبخش بهزادیان، افزود: در راستای هوشمندسازی بنادر و پس از ماه‌ها پیگیری، برای اولین بار «سیستم هندهلد» برای ثبت اطلاعات تخلیه و بارگیری کالاهای عمومی و متفرقه در بزرگ‌ترین بندر تجاری ایران (بندر شهید رجایی) با موفقیت به کار گرفته شد.

وی با تأکید بر اهمیت حرکت در جهت رسیدن به بنادر هوشمند و استفاده از تکنولوژی‌های جدید و سامانه‌های نرم‌افزاری، به راه‌اندازی «سیستم هندهلد اندرویدی» برای ثبت اطلاعات تخلیه کالاهای عمومی و متفرقه در بندر شهید رجایی اشاره کرد.

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی افزود: این سیستم طبق برنامه‌ریزی انجام شده، برای عملیات تخلیه کشتی «hang prosperity» حامل محموله انواع کالاهای متفرقه به تناژ 12 هزار و 322 تن در اردیبهشت امسال در بندر شهید رجایی به کار گرفته شد.

بهزادیان با اشاره به مزایا و اهمیت این کار در ثبت صحیح و به‌موقع اطلاعات کلیدی برای ارسال به سامانه‌های نرم‌افزاری گفت: راه‌اندازی کامل این سیستم در همه بنادر کشور در دستور کار این اداره کل قرار دارد و تا پایان سال به‌طور کامل اجرا خواهد شد.

به گفته مدیرکل امور بندری، یکپارچه‌سازی سامانه‌ها و ارتباط نرم‌افزاری با دستگاه‌های مرتبط برای ورود و خروج کالا در بنادر از دیگر برنامه‌های در دست اقدام است.

در همین رابطه