روز جهانی کارگر و روز معلم گرامی باد

رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

«پایگاه خبری اتاق ایران، صدای رسای بخش خصوصی»

پایگاه خبری اتاق ایران؛ فعالیت 3 ساله و مسیر پیش رو

پایگاه خبری اتاق ایران سومین سال فعالیت خود را پشت سر گذاشت و از امروز وارد چهارمین سال فعالیت می‌شود. سه سال فرصت مناسبی است تا نگاهی به مسیر طی شده بیندازیم و در صورت نیاز چشم‌انداز پیش رو را بازطراحی کنیم.

30 اردیبهشت 1398
کد خبر : 28761
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

 پایگاه خبری اتاق ایران سومین سال فعالیت خود را پشت سر گذاشت و از امروز وارد چهارمین سال فعالیت می‌شود. سه سال فرصت مناسبی است تا نگاهی به مسیر طی شده بیندازیم و در صورت نیاز چشم‌انداز پیش رو را بازطراحی کنیم.

پایگاه خبری اتاق ایران با شعار «صدای رسای بخش خصوصی» سعی کرده، طبق استراتژی تعیین شده در دو بخش انتشار دیدگاه‌های فعالان بخش خصوصی و انتقال تحلیل‌های صاحب‌نظران به فعالیت بپردازد تا هم دغدغه‌های اقتصادگردانان و هم نظرات اقتصاددانان را به طور توأمان به رویت تصمیم‌گیران برساند. پایگاه خبری اتاق ایران همچنین به دنبال تحقق «اتاق شیشه‌ای» بوده است تا هر آنچه در پارلمان بخش خصوصی رخ می‌دهد را به رویت جامعه فعالان اقتصادی برساند.

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به عنوان پارلمان بخش خصوصی و تشکلِ تشکل‌ها، نقش مشاور سه قوه را بر عهده دارد بنابراین در دورانی که اقتصاد ایران بار دیگر با تحریم‌های ظالمانه مواجه شده است، وظیفه خود می‌دانیم که در مسیر پر پیچ و خم پیش‌ رو، با دریافت نظرات اقتصاددانان و بازتاب مسائل فعالان اقتصادی، تصمیم‌گیران را در مسیر سیاست‌گذاری یاری دهیم.

پایگاه خبری اتاق ایران 3 سال پیش با این نگاه متولد شد که همگام با افزایش نقش‌آفرینی بخش خصوصی در میدان اقتصاد ایران، به رسانه‌ای تاثیرگذار و هموار کننده مسیر توسعه بدل شود. در این راه، دغدغه اصلی پایگاه خبری اتاق ایران بر پایه بهبود محیط کسب‌وکار استوار بوده است. به آن امید که اقتصاد ایران با تکیه بر رفع موانع داخلی کسب‌وکار با تحریم‌ها مبارزه کند و بار دیگر به مدار رشد بازگردد.

پایگاه خبری اتاق ایران از نگاه آمار

بخش فارسی پایگاه خبری اتاق ایران طی 3 سال گذشته بیش از 18.300 مطلب منتشر کرده که در قالب‌های زیر ارائه شده است:

  • خبر و گزارش: 14.710 مورد
  • یادداشت: 1450 مورد
  • صدا (رادیو مجازی): 820 مورد
  • گزارش تصویری: 770 مورد
  • ویدئو: 550 مورد

این مطالب تاکنون 2.110.000 بار دیده و خوانده شده‌اند. همچنین طی این مدت، پایگاه خبری اتاق ایران با توجه به حوزه کاری معطوف به اقتصاد، 620.000 مخاطب داشته که 45 درصد از آن‌ها، یعنی 279.000 نفر به مخاطبان دائمی تبدیل شده‌اند.

بخش انگلیسی پایگاه خبری اتاق ایران

بخش انگلیسی پایگاه خبری اتاق ایران نیز از ابتدا و همزمان با آغاز فعالیت بخش فارسی، فعالیت خود را آغاز کرد اما از سال گذشته و با خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌ها فعال‌تر از قبل ادامه مسیر داد. در بخش انگلیسی چند هدف عمده دنبال می‌شود:

  • تلاش برای پر کردن خلأ رسانه‌ای موجود به عنوان یک منبع خبری موثق و معتبر به زبان انگلیسی درباره اقتصاد ایران
  • ارائه تصویر مثبت از فضای اقتصاد ایران در میان بحران‌های سیاسی موجود
  • معرفی و تبلیغ نقاط قوت اقتصاد و توانمندی‌های بخش‌های مختلف تولیدی کشور هم در بخش دولتی و هم در بخش خصوصی
  • عبور از تریبون‌های رایج دولتی و ارائه دیدگاه‌های بخش خصوصی به طور مستقیم به فعالان اقتصادی دیگر کشورهای و نهادهای اقتصادی جهانی

مخاطبان بخش انگلیسی پایگاه خبری اتاق ایران به ترتیب از کشورهای زیر بوده‌اند:

آمریکا، انگلیس، هند، آلمان، فرانسه، امارات، سوئیس، هلند و ترکیه

شبکه‌های اجتماعی

پایگاه‌ خبری اتاق ایران تلاش کرده است با حضور در پلتفورم‌های پرمخاطب شبکه‌های اجتماعی، منتقل کننده دیدگاه‌های فعالان بخش خصوصی به فضای گفتمانی کشور باشد. تاکنون حضور در تلگرام، اینستاگرام، توییتر و آپارات دنبال شده است.

در همین رابطه