رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

در پنجمین نشست هیات نمایندگان اتاق سمنان مطرح شد

طرح توسعه اشتغال پایدار در سمنان اجرای می‌شود

در پنجمین نشست هیات نمایندگان اتاق سمنان، طرح تاپ (توانمندسازی و توسعه اشتغال پایدار) با حضور مجریان سازمان صنعت، معدن و تجارت مورد بازنگری قرار گرفت.

07 خرداد 1398
کد خبر : 28853
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان از سفر قریب‌الوقوع وزیر اقتصاد به این استان خبر داد و گفت: مطالبات بخش خصوصی باید با محوریت استان و کشور به وزیر اقتصاد ارائه شود.

علی‌اصغر جمعه‌ای در نشست هیات نمایندگان اتاق سمنان، از صاحبان صنایع و معادن درخواست کرد نیازها و مطالبات خود را برای جمع‌بندی و ارائه به وزیر اقتصاد به این اتاق ارسال کنند.

در ادامه این نشست، طرح تاپ (توانمندسازی و توسعه اشتغال پایدار) با حضور مجریان سازمان صنعت، معدن و تجارت مورد بازنگری اعضای هیات نمایندگان قرار گرفت.

میرکو، مدیر آموزش و پژوهش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان، طرح تاپ را یک طرح برد برد دانست و گفت: در این طرح، متقاضیان شامل بنگاه‌های صنعتی، معدنی و تجاری تابع مقررات وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند که تقاضای نیروی انسانی دانش‌آموخته خود را در سامانه تاپ وارد می‌کنند.

او ادامه داد: این تفاهم‌نامه میان وزارتخانه‌های صنعت و علوم و ستاد نیروهای مسلح منعقد شده و ازاین‌پس سربازان می‌تواند با توجه به نیاز بنگاه‌های اقتصادی دوران سربازی خود را در بنگاه تجاری و یا صنعتی طی کنند.

میرکو اظهار کرد: علاقه‌مندان به استفاده از طرح تاپ اعم از استاد، دانشجو سرباز، از اول خرداد می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی www.iranetop.ir می‌توانند نیاز شغلی خود را در این سایت درج کنند.

به گفته او دانش‌آموختگان متقاضی در این طرح شامل افراد ایرانی دارای مدارک دانش‌آموختگی دوره‌های کارشناسی و بالاتر از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور هستند که از طریق ثبت‌نام در سامانهٔ تاپ وارد این طرح می‌شوند.

در ادامه این نشست، انتخاب اعضای هیات نمایندگان اتاق سمنان برای حضور در هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در دستور کار قرار گرفت و پیش از برگزاری انتخابات، داوطلبان برنامه‌های خود را ارائه کردند.

درنهایت 6 نفر از اعضای هیات نمایندگان اتاق سمنان شامل علی‌اصغر جمعه‌ای، فرج‌الله معماری، سعید ترکمان دهنوی، امیرحسین شقاقی خوش‌خلق، مهدی حداد و عبدالله اکبری برای حضور 4 ساله در هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران انتخاب شدند.

موضوعات :
در همین رابطه