رادیو مجازی اتاق ایران - 12 اردیبهشت 1403

در نشست معاون بین‌الملل اتاق ایران با نمایندگان سفارت اوگاندا و آفریقای جنوبی در تهران انجام شد

استقبال اتاق ایران از برگزاری همایش «روز آفریقا» در ایران

همکاری اتاق ایران، وزارت امور خارجه و سفارت‌خانه‌های کشورهای آفریقایی در تهران برای برگزاری روز آفریقا در ایران، موضوعی بود که در دیدار وابسته اقتصادی سفارت آفریقای جنوبی و کاردار سفارت اوگاندا در تهران با معاون بین‌الملل اتاق ایران مورد توافق قرار گرفت.

08 خرداد 1398
کد خبر : 28878
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

در نشست وابسته اقتصادی سفارت آفریقای جنوبی و کاردار سفارت اوگاندا در تهران با معاون امور بین‌الملل اتاق ایران در مورد برگزاری همایش «روز آفریقا» توافق شد. قرار است در این رابطه اتاق ایران، وزارت امور خارجه و سفارت‌خانه‌های کشورهای آفریقایی در تهران با یکدیگر همکاری کنند. هدف از برگزاری این همایش نیز جذب سرمایه و معرفی ظرفیت‌های اقتصادی این کشورها به فعالان اقتصادی ایرانی است.

در این دیدار همچنین زمینه‌های مناسب همکاری بین کشورهای آفریقایی به ویژه منطقه شرق و جنوب آفریقا با بخش خصوصی ایران مورد توجه قرار گرفت.

محمدرضا کرباسی، معاون امور بین‌الملل اتاق ایران معتقد است: گردشگری، سلامت و دارو، کشاورزی، تولید فرآورده‌های پتروشیمی، خدمات فنی و مهندسی و معدن حوزه‌هایی هستند که می‌توان در آنها با کشورهای آفریقایی همکاری کرد.

وی ضمن اشاره به مشکلات موجود، موانع همکاری بین ایران و آفریقا را منوط به حوزه‌های بانکی، حمل‌ونقل و نبود پرواز مستقیم دانست و تأکید کرد: با از میان برداشتن این مشکلات، حجم مبادلات اقتصادی میان بخش‌های خصوصی ایران و آفریقا رشد چشمگیری خواهد یافت.

جولیوس آکوندا، کاردار سفارت اوگاندا در تهران نیز ضمن اشاره به توانمندی شرکت‌های ایرانی در ساخت ریل و خطوط راه‌آهن گفت: کشورهای آفریقایی نیز در این بخش‌ها با چالش‌هایی مواجهه هستند که همکاری ایران با کشورهای منطقه شرق و غرب آفریقا در این حوزه‌ها می‌تواند کارساز باشد.

سارا دین وابسته اقتصادی سفارت آفریقای جنوبی در تهران نیز بر لزوم حل هر چه سریع‌تر مشکلات و مسائل بانکی بین ایران و کشورهای آفریقایی اشاره کرد و گفت: تحریم نمی‌توانند مانع فعالیت تجار و فعالان بخش خصوصی شود. مسائل بانکی را هم می‌توان با راه‌حل‌های خلاقانه و مبتکرانه برطرف کرد.

در همین رابطه