رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

به نفع آسیب‌دیدگان سیل لرستان

کنسرت خیریه محمد معتمدی با همکاری فعالان اقتصادی برگزار می‌شود

کنسرت موسیقی محمد معتمدی با همکاری انجمن مردم نهاد دیده بان آزادی و توسعه و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران روز چهارشنبه ۲۹ خرداد ماه در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران به نفع سیل زدگان لرستان برگزار می‌شود.

22 خرداد 1398
کد خبر : 29025
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نشست خبری کنسرت خیریه محمد معتمدی به نفع سیل‌زدگان استان لرستان صبح روز گذشته در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد. معتمدی در حاشیه این نشست در گفت‌وگو با «پایگاه خبری اتاق ایران» درباره ضرورت برگزاری رویدادهای این‌چنینی گفت: زمانی که طرح برگزاری کنسرت خیریه از سوی انجمن مردم‌نهاد دیده‌بان آزادی و توسعه مطرح شد، به نظر رسید که  فرصتی برایم فراهم شده تا بتوانم دو هدف را پیگیری کنم؛ اول‌ این پیشنهاد را گامی در اجرای پروژه هنر برای همه از طرف خودم دانستم که ایده آن را اواخر سال ۹۷ مطرح شد و تلاش می‌کند تا همه خانواده‌ها امکان دسترسی به کنسرت باکیفیت را داشته باشند.

معتمدی افزود: غیر از این، برگزاری این کنسرت خیریه به نفع آسیب‌دیدگان از سیل اخیر در لرستان که با دعوت از صاحبان صنایع و فعالان اقتصادی همراه خواهد بود، گام مؤثری برای معطوف کردن دوباره افکار عمومی به مسئله سیل چند ماه گذشته است تا اتفاقی که برای زلزله‌زدگان پل‌دختر افتاد، تکرار نشود.

محمد معتمدی از اختصاص تمام عواید حاصل از کنسرت خود به مردم سیل‌زده خبر داد و افزود: امیدوارم که با همکاری اتاق ایران، در روز برگزاری کنسرت حضور فعالان اقتصادی عضو پارلمان بخش خصوصی را داشته باشیم. در حوزه موسیقی، یک نوع بلیت وجود دارد با عنوان همت عالی که هر کسی بر اساس توان خودش این نوع بلیت را قیمت‌گذاری می‌کند؛ امیدوارم که در جریان برگزاری این کنسرت هم مشارکت خیرین بخش خصوصی در خرید بلیت‌های همت عالی را داشته باشیم.

کنسرت خیریه محمد معتمدی در قالب طرح «هنر برای همه» توسط انجمن مردم نهاد دیده بان آزادی و توسعه روز چهارشنبه ۲۹ خرداد ماه با اجرای قطعات منتخب این خواننده از جمله «آرام من»، «لحظه گرگ و میش»، «تختی»، «کویر»، «سیانور» در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران به نفع سیل زدگان استان لرستان برگزار می‌شود و قیمت بلیت‌های این کنسرت خیریه  از 25 تا 80 هزار تومان است.

دولت صدای فعالان موسیقی را بشنود

معتمدی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری اتاق ایران در مورد وضعیت اقتصاد موسیقی در سال 98 گفت: زمانی که وضعیت اقتصادی بر مردم تنگ می‌شود، مسلم است اولین چیزی  که از سفره مصرفی مردم حذف خواهد شد، کالاهای فرهنگی است. در این میان، موسیقی در اقتصاد متلاطم ایران، اولین چیزی است که از سبد کالاهای فرهنگی حذف خواهد شد. امسال هم که وضعیت مشخص است نمی‌توان جندان به بهبود اقتصاد این هنر مردم پسند امیدوار بود.

وی با تأکید بر ضرورت حمایت دولت از فعالان عرصه هنر، به‌خصوص فعالان حوزه موسیقی خاطرنشان کرد: متأسفانه آنچه عملاً امسال با اجرای قانون اخذ 10 درصد مالیات از درآمد ناخالص فروش بلیت‌های کنسرت عاید فعالان این عرصه شده است، نه‌تنها حمایت محسوب نمی‌شود، بلکه در نوع خورد ضربه‌ای بر بدنه موسیقی کشور است.

معتمدی افزود کرد: خواهش فعالان موسیقی این است که دولت خودش را از شنیدن نظرات کارشناسان و فعالان عرصه موسیقی که می‌توانند با ارائه راهکارها دولت را در ارائه تصمیم‌های مختلف کمک کنند، محروم نکند.

در همین رابطه