رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق ایران مطرح کرد

بهره‌گیری از توان فکری نخبگان، راه برون‌رفت از بحران است

رئیس اتاق ایران با ابراز نگرانی نسبت به آسیب‌ها و پدیده‌های مخرب اجتماعی ناشی از شرایط نامساعد اقتصادی، گفت: بهره‌گیری از توان نخبگان و صاحبان تجربه در حوزه اقتصاد کمک خواهد کرد تا از این دوران دشوار عبور کنیم.

02 تیر 1398
کد خبر : 29162
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: کشورمان در هنگامه دشواری به لحاظ شرایط اقتصادی به سر می‌برد و توأمان آثار این بحث بر مؤلفه‌های اجتماعی نیز آشکار شده است اما راه برون‌رفت این وضعیت وجود دارد و با بهره‌گیری از توان فکری نخبگان امکان‌پذیر است.

غلامحسین شافعی در دیدار با کارکنان اتاق مشهد با ابراز نگرانی از آمارهایی که حکایت از توسعه آسیب‌ها و پدیده‌های مخرب اجتماعی دارند، گفت: پارلمان بخش خصوصی در هیچ دوره‌ای با چنین شرایط دشواری مواجه نبوده است اما بر این باوریم که بهره‌گیری از توان نخبگان و صاحبان تجربه در حوزه اقتصاد کمک خواهد کرد تا از این دوران دشوار عبور کنیم.

او با اشاره به اهمیت توسعه مسئولیت‌های اجتماعی در اتاق‌های ایران با هدف اجتماعی کردن بنگاه‌های اقتصادی، گفت: معتقدم مسئولیت اجتماعی اتاق‌های ایران باید تقویت و به شایستگی به جامعه معرفی شود. باور آحاد جامعه از یک فعال اقتصادی، فردی مرفه و بی‌توجه به آلام جامعه است، درحالی‌که در بسیاری از امور خیر، حضور فعالان اقتصادی و نقش‌آفرینی آنها بسیار پررنگ است.

شافعی در بخش دیگری از اظهارات خود به جنس دغدغه‌هایی اشاره کرد که پذیرش یک مسئولیت برای افراد ایجاد می‌کند و افزود: آن‌هایی که از یک پست و مقام، توقع منافعی دارند، برای کسب آن متحمل هزینه می‌شوند و مدام در تب‌وتاب و تلاش‌های حتی منفی هستند اما آنکه به دنبال منفعتی نیست، رسیدن به کرسی مدیریت برای او تفاوتی ایجاد نمی‌کند.

او ادامه داد: معتقدم هیچ پست و مقامی به افراد شخصیت نمی‌بخشد و کرامت انسان‌ها جدا از عناوینی است که میزها و جایگاه‌ها برای آن‌ها خلق می‌کند. آن فردی موفق است که شخصیت، رویکرد و اقدامش به آن میز و جایگاه هویت بدهد.

موضوعات :
در همین رابطه