رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

رئیس اتاق شیراز در دیدار با اساتید دوره‌های تخصصی این اتاق اعلام کرد

فعالان اقتصادی باید مروج امید و انگیزه باشند

رئیس اتاق شیراز در نشست هم‌اندیشی با اساتید دوره‌های تخصصی اتاق شیراز، با اشاره به نواقص و کاستی‌های موجود در فضای اقتصادی کشور، گفت: فعالان بخش خصوصی باید همواره مروج امید و انگیزه برای حضور علاقه‌مندان در عرصه اقتصاد باشند.

02 تیر 1398
کد خبر : 29175
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز رسالت و هدف اصلی این اتاق را و تشویق بر تلاش بیشتر و سالم در حوزه اقتصاد و ایجاد امید برای فعالان اقتصادی دانست و بر پیگیری این هدف تأکید کرد.

جمال رازقی در نشست هم‌اندیشی با اساتید دوره‌های تخصصی اتاق شیراز گفت: نواقص و کاستی‌هایی در فضای اقتصادی کشور وجود دارد و همه از آنها اطلاع دارند اما این شرایط گذراست و ما به‌عنوان فعالان بخش خصوصی باید همواره مروج امید و انگیزه به علاقه‌مندان برای حضور در عرصه اقتصاد باشیم.

او با بیان اینکه در یک سال گذشته بنا به دلایلی مانند تحریم‌ها فضای اقتصادی با بحران روبرو شد، افزود: کشور و استان فارس پتانسیل‌های اقتصادی منحصربه‌فرد و فراوانی دارد که باوجود مشکلات می‌توان در همین فضا نیز کارهای ماندگار، موفق و مؤثری انجام داد ازاین‌رو مدرسان دوره‌های تخصصی اتاق شیراز باید راه‌های غلبه بر موانع و مشکلات و راه‌های عبور از بحران‌های اقتصادی را نیز آموزش دهند.

رئیس اتاق شیراز تأکید کرد: در شرایط بحرانی اقتصادی کشور، ایجاد امید و انگیزه در میان علاقه‌مندان و شرکت‌کننده در دوره‌های آموزشی اتاق بازرگانی فارس از وظائف اساتید و مدرسان این دوره‌هاست که باید سرلوحه کار آنها قرار گیرد.

رازقی افزود: ایجاد امید برای فعالان اقتصادی به معنای بیان نکردن واقعیت‌ها نیست بلکه اگر امروز فردی می‌خواهد وارد فضای کسب‌وکار شود باید واقعیت‌های موجود این بخش را بداند اما بیان این واقعیت‌ها نباید موجب ناامیدی شود.

او با تأکید بر رعایت استانداردهای به‌روز در اصول آموزشی و سرفصل‌های ارائه شده در دوره‌ها ادامه داد: یکی از الزامات امسال در برگزاری دوره‌های آموزشی اتاق شیراز، دعوت از فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان و ارائه آموزش‌های مورد نیاز برای تغییر در شیوه‌های کسب‌وکار آنهاست.

به عقیده رازقی، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی باید راه‌های حضور در بازار، حفظ کسب‌وکار خود و شیوه‌های نوین بازاریابی محصولات در شرایط بحران را فرا بگیرند و به دیگران نیز آموزش دهند.

همچنین در این جلسه عضو هیات رئیسه اتاق شیراز گفت: در دوره هشتم شاهد اتفاق‌های مثبتی در حوزه آموزش در اتاق بازرگانی فارس بودیم که در بسیاری از بخش‌ها از عملکرد بخش آموزش اتاق فارس الگوبرداری و در اتاق‌های دیگر اجرا شد.

یلدا راهدار با بیان اینکه سال گذشته حدود 3 هزار نفر در دوره‌های آموزشی کارت بازرگانی اتاق شیراز، آموزش‌های تخصصی را فراگرفته‌اند، افزود: پیش‌ازاین دوره کارت بازرگانی به‌عنوان یک دوره کلی برگزار می‌شد اما از سه سال پیش تاکنون این دوره با کیفیت و سرفصل‌های متعدد اجرا می‌شود.

موضوعات :
در همین رابطه