رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

رئیس اتاق ایلام در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی

رونق تولید مستلزم اصلاح قوانین دست‌وپا گیر است

رئیس اتاق ایلام در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان ایلام با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های اقتصادی باید برای رونق تولید به کار گرفته شود، افزود: بهبود فضای کسب‌وکار در گرو رونق اقتصادی است و اصلاح قوانین دست‌وپا گیر نقش مهمی در رونق تولید دارد.

02 تیر 1398
کد خبر : 29177
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام گفت: ظرفیت‌های اقتصادی در بخش‌های مختلف برای رونق فضای کسب‌وکار باید به کار گرفته شود.

شعبان فروتن در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان ایلام افزود: بهبود فضای کسب‌وکار در گرو رونق اقتصادی است، بنابراین اصلاح قوانین دست‌وپا گیر نقش مهمی در رونق تولید دارد.

او با اشاره به موضوع اول جلسه در خصوص مصوبه هیات وزیران مبنی بر اختصاص 200 لیتر سوخت سهمیه‌ای برای کامیون‌های خروجی در مرزه، اعلام کرد: بر اساس اظهارنظر فعالان اقتصادی در مرز مهران موضوع اختصاص 200 لیتر سهمیه برای کامیون‌های خروجی به کشور عراق در مرز مهران تاکنون لحاظ نشده است.

رئیس اتاق ایلام افزود: افزایش قیمت انرژی بر روی قیمت تمام‌شده کالاهای صادراتی تأثیرگذار است که می‌طلبد در این زمینه چاره‌اندیشی شود.

فروتن به موضوع دوم بحث جلسه مبنی استفاده از ظرفیت‌های نظام‌مهندسی کشاورزی و حل مشکلات مرغداران استان ایلام اشاره کرد و گفت: بر اساس آمارهای موجود، بیشتر از مصرف استان ایلام سالیانه گوشت مرغ تولید می‌شود که این مزیتی مناسب برای اقتصاد منطقه است تا بتوان بخشی از آن را به استان‌های هم‌جوار صادر کرد.

رئیس اتاق ایلام گفت: استفاده از توان دانش‌آموختگان بخش کشاورزی در قالب نظام‌مهندسی نیز فرصت مناسبی برای رونق بخشیدن به این بخش است.

در این جلسه مدیر شرکت پخش فراورده‌های نفتی استان ایلام درباره موضوع سوخت سهمیه‌ای برای کامیون‌های خروجی در مرزها اشاره کرد و گفت: زیرساخت‌ها و امکانات لازم برای استفاده بهینه در راستای ارائه خدمات به کامیون‌های حمل کالا در مرزها ایجاد شده و بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، ظرف یک ماه آینده کلیه سامانه اندازه‌گیری و بررسی وضعیت سوخت در مناطق مرزی استان ایلام فعال می‌شود و این استان جزو استان‌های پیشرو در این زمینه خواهد بود.

او ادامه داد: تلاش می‌شود که با استفاده بهینه از این ظرفیت زمینه لازم برای رونق بخشی به وضعیت صادرات در مرز مهران فراهم شود.

استاندار ایلام نیز در این نشست گفت: استفاده از ظرفیت‌های بخش‌های مختلف باید متناسب با روش‌های نوین باشد تا شاهد بهبود فضای کسب‌وکار باشیم.

قاسم سلیمانی دشتکی افزود:: استفاده از ظرفیت دانش‌آموختگان بخش کشاورزی نیز ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است و همه باید تلاش کنند که از ظرفیت عظیم فارغ‌التحصیلان استفاده شود و کارهای تخصصی در حوزه کشاورزی به سازمان نظام‌مهندسی واگذار شود تا همچون دفاتر پیشخوان در این حوزه تخصصی وارد مدار کار شوند.

استاندار ایلام به پیگیری و برگزاری نشست‌های مختلف در راستای رفع مشکلات مرغداران اشاره و تأکید کرد: مشکلات این بخش به‌صورت دسته‌بندی و تخصصی در نشست دستگاه‌های اجرایی مرتبط و اتحادیه مرغداران جمع‌بندی شده تا منجر به تصمیم‌گیری شود.

در این نشست مصوب شد که شرکت نفت نسبت به اعلام نرخ رسمی فروش ماهیانه از مراجع ذیصلاح (فرمانداری مهران و شرکت ملی نفت ایران) اقدام و پس از کسر سهمیه مابقی مازاد بر مبنای نرخ 90 درصد محاسبه و اقدام به فروش آن کند.

همچنین شرکت نفت مکلف شد که ظرف یک ماه آینده وسایل الکترونیکی را برای اندازه‌گیری سوخت در مرز مهران مستقر و راه‌اندازی کند.

تصویب شد که اعتباری به سازمان جهاد کشاورزی برای کمک به سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی برای آموزش فارغ‌التحصیلان رشته کشاورزی در راستای افزایش مهارت‌های اشتغال اختصاص یابد.

مصوب شد که خدمات تخصصی مرتبط با صنف کشاورزی و مهندسان کشاورزی به سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی واگذار شود تا فعالیت‌های عمومی و سایر خدمات از طریق دفاتر پیشخوان دولت انجام شود.

همچنین تصویب شد که قیمت مرغ را اتحادیه مرغداران به همراه مدیرکل صمت، سازمان جهاد کشاورزی در نشستی کارشناسی مشخص و برای تصمیم‌گیری به مقامات ارشد استان اعلام کنند.

موضوعات :
در همین رابطه