رادیو مجازی اتاق ایران 22 اردیهشت 1403

رئیس اتاق شیراز مطرح کرد

75 درصد مشکلات تولید در سیاست‌گذاری نادرست ریشه دارد

جمال رازقی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز می‌گوید: تأثیر تحریم‌ها بر بخش تولید کمتر از مسائل داخلی است به‌طوری‌که 75 درصد از مشکلات تولید، از تصمیمات نادرست سیاست‌گذار ریشه می‌گیرد.

10 تیر 1398
کد خبر : 29280
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز با اشاره به نام‌گذاری سال 98 به‌عنوان سال رونق تولید، گفت: در حال حاضر هماهنگی خوبی برای پیگیری و رفع مشکلات بخش تولید و فعالان صنعتی استان در بین مقامات استانی و نمایندگان استان در مجلس در حمایت از تولیدکنندگان به‌ویژه در بخش صنعت در استان ایجاد شده که بسیار امیدبخش است و علاوه بر آن تشکیل 15 کمیسیون نیز در هیات نمایندگان اتاق شیراز به تصویب رسیده که فعالان اقتصادی استقبال خوبی برای عضویت در آن داشته‌اند.

جمال رازقی در جلسه کمیسیون صنعت و رونق تولید اتاق شیراز که با حضور مسئولان دولتی و فعالان بخش خصوصی استان فارس برگزار شد، افزود: در شرایط فعلی، به مشکل خوردن تولید، پاشنه آشیل اقتصاد کشور است؛ اما باوجود مشکلات در این حوزه، بخش خصوصی استان فارس برای افزایش 30 درصدی تولید و صادرات هدف‌گذاری کرده که امیدواریم با کمک مسئولان استانی و کشوری بتوانیم با رفع موانع تولید، تولیدکنندگان و فعالان اقتصاد، زمینه را برای تحقق این هدف‌گذاری فراهم کنیم.

او با اشاره به صدور بخشنامه‌های متعدد و متناقض در حوزه اقتصاد کشور افزود: بخشنامه‌های متناقض در حوزه اقتصاد کشور تولیدکننده و سرمایه‌گذار ما را هدف قرار گرفته و این روند نشان‌دهنده نبود مسیر مشخص در این بخش و سیاست‌گذاری‌های نادرست است.

رازقی ادامه داد: در حال حاضر ابزارهایی از جمله ستاد تسهیل، ستاد اقتصاد مقاومتی و شورای گفتگو برای رفع موردی واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی وجود دارد اما تأکید ما بر ایجاد جلسه‌ای با حضور نمایندگان سران قوا به دبیری اتاق بازرگانی در استان تشکیل شود تا بتوانیم تصمیم‌گیری‌های کلان و مناسب در حوزه اقتصاد استان داشته باشیم.

در این جلسه یلدا راهدار، عضو هیات رئیسه اتاق شیراز نیز گفت: خروجی کمیسیون‌های تخصصی اتاق شیراز، ورودی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، شورای پژوهش و مرکز آموزش‌های اتاق شیراز می‌شود.

او با بیان اینکه کمیسیون‌های تخصصی اتاق کمک‌کننده به تصمیم گیران کلان استان هستند ادامه داد: کمیسیون‌های تخصصی اتاق بازرگانی بازوی مشورتی بخش‌های اتاق هستند که کمک می‌کنند اتاق بازرگانی بتواند نقش مشورتی خود را به‌خوبی ایفا کند.

همچنین کریم عربی، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌المللی استانداری فارس هم گفت: تنها راه نجات اقتصاد کشور توجه به تولید است و با تحقق شعار رونق تولید می‌توانیم در بخش اقتصاد شاهد تحول و بهبود شرایط باشیم.

او با اشاره به فضای نامساعد تولید در برخی بخش‌ها افزود: اگر بخواهیم به نتیجه مثبتی در بخش اقتصاد برسیم باید فضای تولید در کشور و استان را به فضای مناسب برای حضور فعالان این عرصه تبدیل کنیم و تولیدکنندگان ما بتوانند اقدامات خود را با سهولت انجام دهند.

عربی افزود: تلاش و تمرکز ما در بخش دولتی در امسال که به نام رونق تولید نام‌گذاری شده است، حمایت از تولید و فعالیت‌های اقتصادی در استان است که در این زمینه از هیچ اقدامی فروگذار نخواهیم بود.

در این جلسه حمیدرضا ایزدی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز گفت: دو موضوع اصلی ارتباط بین دانشگاه و صنعت و تشکیل اتاق فکر با حضور فعالان اقتصادی در دستور کار ما در این سازمان قرار دارد که این کمیسیون تخصصی اتاق بازرگانی می‌تواند یاری‌دهنده ما در استان باشد.

موضوعات :
در همین رابطه