رادیو مجازی اتاق ایران - 5 اردیبهشت 1403

رئیس بانک توسعه صادرات در جمع فعالان اقتصادی استان سمنان مطرح کرد

پرداخت تسهیلات به صادرکنندگان سمنانی 2 برابر می‌شود

نشست صادرکنندگان استان سمنان با رئیس بانک توسعه صادرات در محل اتاق سمنان برگزار شد. علی صالح‌آبادی در این نشست ضمن تاکید بر لزوم افزایش سهم تولید و صنعت از تسهیلات بانکی، وعده داد در سال جاری تسهیلات پرداختی این بانک به صادرکنندگان استان سمنان 2 برابر افزایش یابد.

12 تیر 1398
کد خبر : 29324
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام واتس اپ
لینک

نشست صادرکنندگان استان سمنان با علی صالح‌آبادی، رئیس بانک توسعه صادرات در محل اتاق سمنان برگزار شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان در این نشست گفت: صادرکنندگان و فعالان اقتصادی در شرایط تحریم انتظارات ویژه‌ای از نظام بانکی به‌خصوص بانک تخصصی توسعه صادرات دارند و خواستار کاهش اثرات تخریبی تورم بر سرمایه در گردش از طریق پرداخت تسهیلات هستند.

علی‌اصغر جمعه‌ای، تصریح کرد: توان تولید بخش‌های اقتصادی استان سمنان مطلوب است و بانک توسعه صادرات باید برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های موجود به دنبال مشتریان جدیدی غیر از صادرکنندگانی که در این بانک حساب دارند تمرکز کند.

در ادامه علی صالح‌آبادی، رئیس بانک توسعه صادرات در جمع صادرکنندگان استان سمنان گفت: مدیران شعبات بانک توسعه صادرات باید ارتباط نزدیکی و مستمری با صادرکنندگان داشته باشند و آخرین روش‌های تجارت و مبادله را با صادرکنندگان و مشتریان بانک به اشتراک بگذارند.

او همچنین با اشاره به اینکه صرافی بانک توسعه صادرات نیز خدمات ویژه‌ای را به صادرکنندگان ارائه می‌کند، افزود: این صرافی می‌تواند مبادلات مالی صادرکنندگان را در کوتاه‌ترین زمان انجام دهد.

صالح‌آبادی با تأکید بر اینکه بانک توسعه صادرات ارتباط و شناخت مشتریان را یک ضرورت کاری برای خود تعریف کرده است، تصریح کرد: ابزارهای داخلی مانند ضمانت‌نامه، ال‌سی‌های داخلی، خرید دین و دیگر موارد فرآیندی است که می‌تواند به‌عنوان بسته حمایتی فی‌مابین بانک و صادرکنندگان مورد استفاده قرار بگیرد.

او از فعالان اقتصادی استان درخواست کرد با کمک فکری به مدیران بانک توسعه صادرات، برای ارائه مطلوب خدمات زمینه‌سازی کنند.

رئیس بانک توسعه صادرات در جمع صادرکنندگان سمنان این نوید را داد که تسهیلات به صادرکنندگان استان سمنان امسال 2 برابر افزایش می‌یابد.

همچنین سعید ترکمان دهنوی، رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان سمنان در این نشست گفت: سرمایه اجتماعی صادرکنندگان استان سمنان بسیار بالاست تعامل بیشتر بانک توسعه صادرات و صادرکنندگان استان سمنان می‌تواند بسیار اثربخش باشد.

او ادامه داد: در قوانین این نکته مورد توجه قرار گرفته است که 40 درصد منابع تسهیلات بانکی باید در اختیار صنعت و معدن قرار بگیرد اما بانک‌ها به‌صورت معنادار در این عرصه وارد نشده‌اند زیرا بانک‌ها سرمایه‌گذاری در این بخش را پر ریسک و مخاطره‌آمیز ارزیابی کرده‌اند.

ترکمان دهنوی از رئیس بانک توسعه صادرات خواست: بانک توسعه صادرات در سال رونق تولید نسبت به اختصاص تسهیلات منابع بانکی به صادرکنندگان پیشرو باشد.

موضوعات :
در همین رابطه